SZINVA COMP Szervező és Számítástechnikai Szolgáltató Kft

SZINVA COMP Szervező és Számítástechnikai Szolgáltató Kft

Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye

Cégbemutató

A miskolci székhelyű SZINVA COMP Kft saját fejlesztésű kész információs rendszerek telepítésével, egyedi programcsomagok kialakításával és ezen tevékenységekhez kapcsolódó ügyvitelszervezéssel, valamint számítástechnikai tanácsadással foglalkozik, több mint 25 éve. Több mint 400 referenciával rendelkezik.
A SZINVA Integrált ügyviteli rendszer a következő fontosabb ügyviteli tevékenységeket támogatja:
bérszámfejtés, munkaügyi- és táppénz nyilvántartás, rendelésnyilvántartás, készletnyilvántartás, logisztika, számlázás és pénzügyi nyilvántartás, főkönyvi könyvelés, tárgyi eszköz nyilvántartás, controlling, mérleg és eredménykimutatás, gyártás támogatás, de egyéb tevékenységeket támogató kész szoftver megoldásokkal is partnerei rendelkezésre áll.
A cég a szoftverfejlesztés és szaktanácsadási tevékenységére MSZ EN ISO 9001:2009 minőségirányítási rendszert vezetett be és ennek megfelelően végzi munkáját.

Esettanulmány

A vállalkozás mezőgazdasági gépek, alkatrészek, műtrágya, vegyszerek és különböző mezőgazdasági felhasználású áruk forgalmazásával foglalkozik, továbbá integrátori tevékenységet végez, melyhez több telephelyen szárítóval és jelentős tárolókapacitással is rendelkezik.
A bonyolult szervezeti működés mellett, a cég növekedésével az addig használatban lévő könyvviteli rendszer és az Excel táblás nyilvántartások már nem szolgálták ki megfelelően a működést.

A vezetőség szükségét érezte olyan komplex informatikai megoldás bevezetésének, amely mind a számviteli feladatokat, mind a szerződések, termeltetői szerződések és felvásárlások nyilvántartását meg tudja oldani úgy, hogy az adatok egy részéhez az ország bármely pontjáról hozzá lehessen férni. Olyan komplex informatikai bevezetést igényeltek, amely lefedi az összes fent említett igényt úgy, hogy az egyes területek közötti információ átadás is megvalósuljon.
A kezdeti egyeztetéseket követően egyértelművé vált, hogy hat alapmodul (Főkönyv, Pénzügy és számlázás, Készletnyilvántartás, Tárgyi eszköz nyilvántartás, Bér és Kafetéria, Controlling és elemzések) bevezetésével és két egyedi modul (CRM és szerződésnyilvántartások, Felvásárlási rendszer) fejlesztésével és bevezetésével lehet kiszolgálni az igényeket.
A kialakított folyamatoknak legfontosabb alapja volt a modulok közötti szoros együttműködés. Ehhez szükséges volt egy információátadási rend kialakítására, mely magában foglalta, hogy mely program milyen módon és folyamatosan/időközönként mely másik programnak ad át adatokat. Ennek sikeres kialakítását követően megvalósulhatott, hogy az értékesítési szerződések összekapcsolhatók a beszerzési szerződésekkel, így tervezhető vált az értékesítések árualapja és a beszerzések továbbértékesítése, továbbá a Pénzügy és számlázás valamint a Felvásárlás modulokkal való adatkapcsolatra és a szerződésszámokra való hivatkozásra alapozva ki lehet mutatni a termelői áruhitelre történő vásárlásokat, a beszerzések beérkezését és számláit, az értékesítések kiszállításait és számláit.
Az analitikák feladást adnak a Főkönyvi könyvelésnek, mely adatokat a Controlling modulban lehet elemezni.
A projekt célja megvalósult, a tervezett rendszert kialakítottuk, üzemeltetésének megkezdésében segítséget nyújtottunk. A cég azóta is önállóan üzemelteti a bevezetett rendszereket a kialakított folyamatokkal, és reményeink szerint ez is jelentősen hozzájárul eredményes projektjeik kapcsán elért sikereikhez.