Adatlap


Esettanulmány címe:
Webáruház fejlesztése egy mikrovállalkozás számára
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A magyar elektronikus kereskedelem az elemzések szerint 2018 után 2019-ben is rohamos tempóban növekszik és fejlődik majd - ezzel együtt pedig azoknak a vállalkozásoknak a lehetőségei is, amelyek webáruházukkal jelen vannak a piacon. A legtöbb termék esetében az offline kereskedelemi csatornák, úgy mint fizikai bolt fenntartása, kitelepülések, stb. csak jelentős anyagi ráfordítás mellett tudnak működni (munkaerő alkalmazása, bérleti díj, szállítási és fenntartási költségek, adók). Egyértelmű tehát, hogy az online üzlet olcsóbb, gyorsabban felépíthető, nagyobb potenciális vevőkört ér el és lényegesen kisebb adminisztratív teherrel jár. De sokkal nagyobb versenyhelyzetben is van, mint egy sima fizikai bolt; egyrészt a külföldi óriás kereskedelmi cégek (Aliexpress, Amazon, Ebay), illetve a belföldi konkurensek miatt is kiemelkedően fontos, hogy ne csak legyen webáruházunk, hanem az megfelelően felépített, felhasználóbarát, mai igényeknek megfelelő funkciókkal ellátott legyen.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ezek a termékek nagyon speciálisak és egy átlag vásárló számára nehezen- vagy egyáltalán nem voltak beszerezhetők, illetve egyre nőtt a mennyiségi igény is rájuk. Mivel ez a termékcsoport speciális érdeklődési- illetve ügyfélkört feltételez, így egyértelmű volt, hogy a fizikai bolt létesítése számukra nem lenne optimális; mivel nagyságrendekkel nagyobb anyagi befektetést igényel, illetve az adminisztratív terheket is nagy mértékben növeli egy ilyen üzlet fenntartása. Emellett, mivel a termékek nehezen beszerezhetőek voltak, megjelent az az igény is, hogy a fővárosi üzletből vidékre postázzanak bizonyos kozmetikumokat. Ezért döntöttek úgy, hogy termékeiket on-line módon próbálják meg értékesíteni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az online webshop megnyitásával nem csak energia-és pénztakarékos módon adhatják el a kozmetikumokat, de mellette a lokális vásárlók halmazánál sokkal nagyobb, országos ügyfélkört, illetve viszonteladói hálózatot építhetnek ki maguknak. A superwebáruház felülete, funkciói, mivel teljesen személyre szabhatóak, lehetővé tette számukra, hogy az arculatukhoz illeszkedő online boltot nyissanak, a számukra legmegfelelőbb fizetési és szállítási lehetőségekkel, átlátható admin felülettel, amelyet a beosztott is könnyen tud kezelni és így képes megbízhatóan, határidőre teljesíteni a rendeléseket. Forgalmuk és ismertségük egyértelműen és határozottan növekedik amióta elindult az online kereskedésük, és az egész ország területén lehetőségük van a GYORS értékesítésre anélkül, hogy bármilyen típusú offline marketingre kellene költeniük. Emellett lehetőségük van az árukészletük tervezésére; a tapasztaltak alapján előre tudnak tervezni bizonyos időszakokra, illetve látják, hogy melyek azok a termékek, amelyek a legnépszerűbbek lehetnek egy adott célcsoportnál, így üzleti folyamataik is sokkal tervezhetőbbek és stabilabbak. Webáruházuk a https://www.szolariumkremwebaruhaz.hu/ címen érhető el.