Adatlap


Esettanulmány címe:
Online számlázóprogram aktív felhasználóinak a számának a növelése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Partnerünk egy szoftverfejlesztő cég, amely saját fejlesztésű online számlázóprogrammal jelent meg a piacon 2005 augusztusában. A cég töretlenül fejlődött, klasszikus kis családi/baráti startup vállalkozásból ma már egy közel húsz főt foglalkoztató nemzetközileg sikeres és tőkeerős társtulajdonossal (Visma) megerősített vállalkozássá vált. Kimagasló piaci részesedéssel az üzleti szegmensében, az online számlázó platformokat használó felhasználók több mint 90%-a ma már az Ő szolgáltatásukat használja. 2019/Q2-ben az ügyfélszámuk meghaladja a 131 ezret, az átlagos havi árbevételük a 40 millió Ft-ot.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Online számlázó programot használó ügyfélkör bóvítése GoogleAds CPC kampánnyal, a korábban futó CPC kampány optimalizálása. Kiindulási alap: 110.600 regisztrált felhasználó 2018.12.31. 2019/Q4-es GoogleAds kampányadatok fontos mérőszámai: Átlagos havi megjelenés száma a kampánynak 29.521 Átlagos havi generált látogatószám: 3.832 Hirdetések átlagos megjelenési aránya: 12,04% Hirdetések átlagos poziciója: 2,2 Átlagos átkattintási arány: 11,12% Konverziók ebből a csatornából: átlag 2,7 új ügyfél / nap.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A kampány iőszakában a regisztrált teljes ügyfélszám 2019.04.30-ra 129.300 nőtt, a referenciaidőszak végén mért 110.600-ról. 2019/Q4-es GoogleAds kampányadatok fontos mérőszámai: Átlagos havi megjelenés száma a kampánynak 30.262 Átlagos havi generált látogatószám: 10.562 Hirdetések átlagos megjelenési aránya: 26,42% Hirdetések átlagos poziciója: 1,6 Átlagos átkattintási arány: 34,90% Konverziók ebből a csatornából: átlag 7,5 új felhasználó / nap Az új ügyfelek 4.8%-a érkezett ebből a csatornából. Miközben a referenciaidőszakhoz képest a havi átlagos látogatószám érdemben nem változott 29.521 / 30.262. A hirdetési kampány hatékonysága nagyot javult! Átlagos pozició 2,2 -> 1,6 Havi látogatók száma: 3.832 -> 10.562 (276%) Konverziók átlagos napi száma: 2,7 -> 7,5 (278%) Eközben a CPC költségek, illetve az ügyfélszerzési konverziós költsége is kétszámjegyű százalékos mértékkel javult.