Adatlap


Esettanulmány címe:
MKKVE - MAGYARORSZÁGI KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALKOZÁSOK EGYESÜLETE
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Üdvözlöm oldalunkon, Nyerges Gábor vagyok a Magyarországi Kis-és Középvállalkozások Egyesületének elnöke. Tevékenységünk 2006-ban indult útjára azzal az egyszerű céllal, hogy alapító tagjaink aktuális beszerzéseit optimalizáljuk. Mondanom sem kell, hogy az alapításunk óta eltelt idő, valamint a válság, szemmel jól láthatóan megtizedelte a Magyar vállalkozásokat. Mindezek ellenére, korán csatlakozó tagjaink összetétel jelentősen nem változott. Véleményem szerint elismerést érdemlő sőt önmagában egy jeles bizonyítvány, ha valaki a tevékenységét a válság előtt kezdte, és még ma is műveli azt. Sokak számára rámutatott ez az időszak, hogy érdemes beszerzéseikre odafigyelni. Nem feltétlenül az árra gondolok, hanem az egyéb szerződéses feltételekre is, melyek egy nem várt esemény alkalmával veszélybe sodorhatják létezésünket. Ezen felismerés következménye, hogy tagjaink létszáma az elmúlt években közel 1 000 vállalkozásra bővült.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A bonyolult vállalati CRM mellett az üzleti szegmens értékesítőinek szüksége volt egy olyan könnyen kezelhető, de funkcionalitásban teljes rendszerre, amiben az érdeklődőket tudják kezelni. A Kis- és középvállalkozások irányítási terület 15 proaktív értékesítője, hálózatvezetők, partnermenedzserek használják minden nap a GDSERPet. Feladatkörükhöz sok olyan tevékenység kapcsolódik, amit a nagyvállalati rendszerekben nem tudnak rugalmasan kezelni, viszont a feladatok mennyisége, a projektek kezelése és a partnerek ellenőrzése miatt kellett egy olyan megoldás, ami segíti a közös munkát és visszajelzést ad a kampányok hatékonyságáról.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A hálózatvezetők és partnermenedzserek a GDSERP-ben folyamatosan ellenőrizni tudják a hozzájuk tartozó értékesítők munkáját, aktivitását. Egy kampány során kiadott leadek sorsát így könnyen nyomon tudják követni. A kampány indulásától kezdve folyamatosan rá tudnak nézni az egyes leadek épp milyen státuszban vannak, megtörtént-e már az ügyfél megkeresése, milyen leveleket és anyagokat küldtek el neki illetve mennyi ideig beszéltek vele telefonon. Minden részlet és ügyfélvisszajelzés rögzítésre kerül a rendszerbe, ami az ajánlatért felelős kollégák, propozíciós és termékmenedzserek számára hasznos információ a kampány elemzése során. A felhasználói riportokból egyértelműen látszik az is, hogy melyik értékesítő milyen sikerességgel zárta le az ajánlatokat. Korábban előfordult, hogy egy aktivitáshoz kiadott címlistából esetleg nem kerestek meg mindenkit, és nem valós adatokat adtak meg záráskor. A GDSERP használatával már nem kell emiatt aggódni, az értékesítési előzményekből egyértelműen látszik, ha nem megfelelően járt el az értékesítő. Az adatlapon megjelenik minden levélváltás, híváslista, státuszváltozás. Egy egyszerűszűrés segítségével 1 perc alatt látható, hogy kinek hány elfelejtett státuszban álló ügyfele van - ilyen esetben a vezető tudja, hogy hol van szükség beavatkozásra. Fontos előnye még a rendszernek, hogy a zöldmezős, azaz még nem Telekom ügyfeleket (érdeklődőket, potenciális ügyfeleket) itt tudják kezelni, folyamatszinten. Ebből az is látszik így, hogy a sikeres értékesítéseken kívül mivel töltötték az idejüket az értékesítők. Hány új érdeklődővel foglalkoztak, milyen ajánlattak keresték meg, kire mennyi időt szántak és ebből hány vevőlett végül. A GDSERP ezekből az adatokból kész riportot állít elő, ami a felhasználók szerint lebontva mutatja, hogy a munkaidejük hány százalékát töltötték vevőszerzéssel illetve elvesztéssel.