Adatlap


Esettanulmány címe:
Bérszámfejtési szoftver bevezetés tapasztalatai
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
mezőgazdaság, erdőgazdálkodás, halászat
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Győr-Moson-Sopron megyei nagymúltú mezőgazdasági gép gyártásával foglalkozó 350 fő foglalkoztatotti létszámú vállalat keresett új, teljeskörű informatikai megoldást a bérszámfejtési és munkaügyi szakterületén felmerülő feladatok ellátására. Ügyfelünk olyan humánügyviteli rendszert keresett, amely korszerű kezelési felületű, felhasználóbarát működtetésű, bővíthető moduláris felépítésű, integrált humán informatikai termék. Társaságunk, az L-SOFT Zrt. referenciái, rendszer bevezetési tapasztalata, és ISO tanúsítása garanciát jelentett ügyfelünk számára a régi rendszerről történő zökkenőmentes átálláshoz.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A bevezetés célja a korábbi korszerűtlen bérszámfejtő rendszer korszerűbb megoldásra cserélése volt. Ennek keretében került kiválasztásra az L-SOFT Zrt. által fejlesztett PIRAMIS™ Integrált Humán Szakértői Rendszer Bér- munkaügyi alrendszere. A vállalati menedzsment számára fontos követelményként szerepelt az új szoftverrel szemben, hogy hatékonyan és gyorsan dolgozza fel a humán területeken összegyűlt adatokat, így a vállalat vezetőinek döntések meghozatalához információt szolgáltasson, és lehetővé tegye bizonyos humán, pénzügyi problémák modellezését és különböző döntési változatok elemzését.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az alkalmazott megoldás bemutatása: A PIRAMIS humán szakértői rendszer hosszú távon képes megrendelőink munkaügyi, bér-, jövedelem-elszámolási és további HR szakterületeihez kapcsolódó üzleti folyamatait magas szinten kielégíteni. Sikeres bevezetés előfeltételei Egy korszerű humán-bér rendszer bevezetése jelentős változást jelent a szervezet életében. A változások bevezetése minden esetben kivált kisebb-nagyobb ellenállást minden szervezetben, amelynek fő oka a bizonytalanság és az újtól való félelem. Szolgáltatóként már a szoftverrel való első találkozás során, és a bevezetés különböző fázisaiban érzékeltettük ügyfelünk munkatársaival, hogy a „saját bőrükön” tapasztalt, nem korszerű humánügyviteli rendszer hiányát, és az ezáltal okozott problémákat a kiválasztott szoftver valóban megoldja. Ahhoz, hogy a projektet sikeresen lezártuk, mindkét fél részéről jelentős erőforrást kellett a projektfeladatok elvégzéséhez biztosítani. Az oktatásokon kapott felhasználói ismeretek gyakorlása az induló adatfeltöltések elvégzéséhez már kellő rutint biztosított ügyfelünk számára. Az adatok megfelelő szintű és minőségű feldolgozása szolgált alapul az éles számfejtés pozitív kimenetéhez. Eredmények és tapasztalatok, hatékonyságnövelés Annak érdekében, hogy a rendszer működése minden igényét kiszolgálja ügyfelünknek, szükség volt arra, hogy az ügyfél felhasználói elsajátítsák a programlogikát.. Ezeknek a követelményeknek az elsajátítása után viszont valóban könnyebb munkavégzést tesz lehetővé. A programban lévő automatizmusok, munkafolyamat támogatás a feladatvégzésre fordítandó időt csökkentette. A bérszámfejtés előkészítése során a különböző adatbetöltési lehetőségek segítik ügyfelünk gyorsabb és még pontosabb munkavégzését. Az új program segítségével csökkenteni tudta a kézi adatfelvitel, és -feldolgozás terjedelmét, így lényegesen kisebb az esetleges hibázási lehetőség is.