Adatlap


Esettanulmány címe:
Volánpack Zrt. krízishelyzeti elemzés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szállítás, raktározás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Több int 50 éve működő logisztikai és csomagolóipari cég, Budapesten és Biharkeresztesen. Cégünk, a Volánpack Zrt. jogelődje 1968-ban alapult a Volán Tröszt egyik vállalataként, kifejezetten szállítandó áruk csomagolására. Később részvénytársasággá alakult, majd 1995-ben privatizálásra került. Jelenleg száz százalékban magántulajdonú zártkörű részvénytársaságként működünk. Az évek során Magyarország egyik meghatározó csomagolástechnikával foglalkozó vállalatává fejlődtünk. Jelenleg három telephellyel és 120 munkatárssal rendelkezünk. Ami azonban nem változott az évek során, hogy rugalmasan alkalmazkodunk piaci igényekhez és megfelelünk a legkorszerűbb és legszigorúbb szakmai, valamint minőségi követelményeknek. Innovatív, saját fejlesztésű csomagolóeszközeinkkel rendszeresen részt veszünk amagyar, illetve európai csomagolási kiállításokon. Mindig optimális méretű és tulajdonságú csomagolóeszközt tervezünk. Igény esetén az ügyfeleink által megadott paraméterek alapján tervezünk és gyárt
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
AKTUÁLIS PIACI HELYZET Az elkövetkezendő cca. egy év egy új típusú válság kezeléséről, a teljes piac átrendeződésről, új stratégia felállításáról és a szervezet életbentartásáról szól. Ez a válság újszerű, nem hasonlítható a korábbiakhoz. Amíg ugyanis alapvetően egy gazdasági válság egy adott üzletágban, az üzleti életben keletkezik, majd tevődik át a megszorítások után az emberek magánéletére, ez a mostani krízis az emberek, mindannyiunk magánéletét támadta meg, és onnan terjed át folyamatosan az üzleti életre, az összes üzleti ágazatra. Ebben a helyzetben egy új „üzleti rendre” kell felkészülni, a szervezetet erre az új helyzetre kell meghatározni, és vállalkozás méretétől függetlenül a munkafolyamatokat, az alkalmazott back office, gyártási és értékesítési technológiákat ezek mentén kell újraépíteni! Azok a kollégák, akik egy „békebeli helyzetben” tökéletesen alkalmasak feladataik ellátására, lehet a jövőben komoly kihívásokkal fognak küzdeni és teljesítményük jelentős mértékben romolhat. Ugyanez igaz a „jól bevált” munkafolyamatokra is, hiszen új irányok alakulnak ki az üzleti életben. A döntéshozók részéről – elsősorban tulajdonosok/cégvezetők – kritikus az új stratégia, az új koncepciók minél gyorsabb definiálása. Ehhez pedig adatokra van szükségük, melyek a megérzéseiken túlmenően konkrét információkat adnak a jövőbeni megoldásokhoz!
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
MUNKAFOLYAMATOK / TECHNOLÓGIAI ÉRTÉKELÉS Az elemzést a partner működésének, folyamatainak megismerésével kezdené meg. Bár a tanácsadásában jelentős mennyiségű mérnöki tapasztalat található meg, minden vállalat, a vállalat céljai és az azok megvalósításához vezető út eltérőek. Vannak standard folyamatok, megállapítások, de minden fejlesztési folyamat más. Az inputok gyűjtéséhez saját know-how alapján elkészült speciális kérdőíve adna jelentős támogatás, hogy az adatok összerendezése, így maga az állapotfelmérés időben is hatékonyan történhessen. Az állapotfelmérés kérdőív a következő kérdéseket tartalmazná: • Milyen a termelő folyamatok automatizáltsági foka? (automata, félautomata, kézi) • Mely részfolyamatok vannak automatizálva? (pl. betárolás, raktározás, gyártás, összeszerelés stb.) • Milyen platformokat használnak (ABB, Siemens, Rexroth, Vuforia, Thingsworx stb.) • Milyen távelérés van, mi az ami kiépíthető? • Autonóm folyamatok vannak-e? • A telepített eszközök előélete (telepítés ideje, üzemóra, hibatörténelem) A kérdések megválaszolásának folyamatában a fejlesztésre kijelölt szakmai csapat tagjai folyamatosan rendelkezésre állnak, hogy a begyűjtött adatok valóban egyértelműen járulhassanak hozzá a későbbi fejlesztési folyamathoz. A kérdőív mentén ráadásul a partner oldaláról, a fejlesztésben résztvevő kollégák bevonódnak a folyamatba, a különböző szakmai szinteken megtörténik a kapcsolatfelvétel, ami szintén komoly támogatást ad a sikeres fejlesztéshez. ÖSSZEFOGLALÓ ÉS TANÁCSADÁS Az elemzésekről, a műhelymunka tartalmáról és a definiált piaci helyzetről leírás készül, melyet a partner a konkrét fejlesztési ütemtervvel együtt kap meg. A gyakorlati megvalósításra fókuszáló „leirat” konkrét kézikönyvet ad a partner számára a jövő építé- séhez szükséges feladatok konkrét megvalósításához.