Adatlap


Esettanulmány címe:
A LogiNet fejlesztette Magyarország vezető irodaszer-beszállítójának megújuló webáruházát - Office Depo
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az Office Depot irodaszereket értékesít több ügyfélnek és több országban, mint bármely más társaság. A floridai székhelyű cég egyesült az OfficeMax-szel, így a világ vezető globális irodaszer értékesítője lett. 2014-ben 16 Mrd. dollár forgalmat bonyolított 54 országban. Az Office Depot világszerte közel 2.000 áruházzal rendelkezik, és mintegy 56.000 alkalmazottnak ad munkát. Az Office Depot Hungary az egyetlen olyan vállalat Magyarországon, amely a berendezési tárgyak és technikai eszközök teljes skáláját kínálja – legyen szó otthoni dolgozószobáról vagy irodaházról. Portfóliójuk jelenleg több mint 16 ezer cikket tartalmaz, köztük 700 saját márkás terméket. Több mint négy éve támogatjuk a webáruház folyamatos működését, ezért különösen fontos volt számunkra, hogy új fejlesztési projektjük partneréül is minket választottak.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az Office Depot korszerűbb mobilra optimalizált weboldalt, webshopot szeretett volna, amelyen a magán és a viszonteladói partnereit is ki tudja szolgálni. A naprakész felhasználói felületek mellett fontos volt, hogy a vásárlási folyamat is ösztönözze a látogatókat a rendelés leadására. A rendszernél további kihívást jelentett, hogy több rendszerrel is integrálni kellett, így a vállalatirányítási és marketing automatizációs rendszerekkel is. A webshop könnyebb kezelése érdekében egy adminsztrátori CMS felületet is ki kellett alakítani. A webshop lehetőséget teremt, hogy a Loginet termékökoszisztémából a mobilapp-hoz is a későbbiekben integrálható legyen. A projekt során a webshop üzemetletését, későbbi supportolását is vállaltuk. Csapatunk a korábbi webshop kialakítása és folyamatos üzemeltetése alatt olyan meghatározó tapasztalatot szerzett, amely jelentős előnyökkel járt a projekt során.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A redesign alapját saját fejlesztésű nagyvállalati e-kereskedelmi keretrendszerünk, a LogiNet eCommerce Suite - Webshop ökoszisztéma jelentette, amely rendelkezik az összes olyan funkcióval, amely a webes és mobilos értékesítéshez és rendelés-kiszolgáláshoz szükséges. A projekt eredményeként egy olyan up-to-date, felhasználóbarát felület jött létre, amelynek reszponzív dizájnja egyszerűen és megbízhatóan kezeli a desktop és mobil funkciókat is. A háttérben CMS (tartalomkezelő rendszer, content management system) segíti a tartalmak, bannerek és az általános szerződési feltételeket tartalmazó oldalak kezelését. Szakértőink számára valódi kihívást jelentett az Office Depot háttérrendszereivel (például Oracle JD Edwards) való kommunikáció biztosítása: korábbi tapasztalatainkat felhasználva azonban áthidaltuk a felmerülő nehézségeket. Az előző webáruház egyedi, jól működő megoldásait az Office Depot szakértőinek javaslatait figyelembe véve építettük az új rendszerbe. A projektre dedikált tapasztalt PHP fejlesztőink munkáját a tervezés során vezető technológiai és üzleti tanácsadó kolléga is segítette. Cégünk fejlesztői és a Média UX-specialistája többek között olyan, a felhasználói élményt javító megoldást is javasolt partnerünknek, mint az egyszerű, hatékony regisztrációs felület vagy a termékkategóriák áttekinthető megjelenítése. A weboldalon lehetőség nyílik social login-ra is, Facebook vagy Google fiókkal. A vásárlók elégedettségéhez reményeink szerint a dizájnereink által megálmodott letisztult grafikai megoldások és az átlátható struktúra is hozzájárul. Kollégáink a webshop további supportjában is részt vesznek.