Adatlap


Esettanulmány címe:
Webáruház Rendszer & Felhő alapú ERP
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
20 éves múlttal rendelkező tisztítószer kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó cég keresett meg minket azzal az igénnyel, hogy az online kereskedelmét (webáruház) és az ügyviteli rendszerét (ERP) teljesen új alapokra helyezzük. Mint kiderült ezen a telített B2B és B2C piacon nagy üzleti sikereket értek el már korábban is azzal a megközelítésükkel, hogy kifejezetten az egyes ügyfeleik igényeihez igazítják a vásárlás menetét és az árazási struktúrájukat. Jellemző a nagy tételben történő vásárlás, úgymint kartonos és raklapos rendelés és kifejezetten gyakori a rendszeres újravásárlás. Ez pedig egy magas - közel 1 milliárd Forintos – árbevételt és folymatos növekedési lehetőséget biztosít számukra.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A korábbi webáruház- és ügyviteli rendszerük ekkor már a növekedés gátjává vált, ahelyett, hogy annak motorja lett volna: - WEBÁRUHÁZ - A webáruház elavult technológiára épült, nehezen és költségesen lehetett csak továbbfejleszteni, tehát nem láttak benne potenciált a jövőre nézve. Problémájuk volt azzal, hogy a növekvő arányú mobil-on illetve table-en történő rendeléseknél az ügyfeleik kényelmetlen felületekkel találkoztak. Nem lehetett – a nagyvállalati áruházakra jellemző – egyedi árakat megadni vásárlói csoportonként vagy akár vásárlónként, tehát rengeteg manuális munkát eredményezett a kollégák számára az ajánlatadás, amit egy fejlett B2B webáruház automatizálni tudna. A rendszeres szervezeti vásárlóknak egyszerűsíteni kívánták a újravásárlás menetét, hogy a lehető legtöbb időt spórolják a felhasználóknak egy jó rendelési élmény mellett, amivel hosszú távon meg tudják tartani őket. Ráadásul a webáruház már arculatilag sem reprezentálta a cég profizmusát, márpedig éppen ez az a felület, amit az ügyfeleik közül a legtöbben látnak belőlük. - ERP (ÜGYVITELI RENDSZER) - Az ügyviteli rendszerüket egy ismert magyar cégtől vásárolták és néhány évig ki is szolgálta az üzleti folyamataikat, viszont ebben az időszakban problémák adódtak a webáruházzal történő adatkommunikációval. Mivel az ügyvitelük egy desktop (telepített) alkalmazás volt, ez nem tudott eléggé integráltan működni a webáruházzal és szűk keresztmetszetté is vált a cég bővülésénél. Amikor egy-egy újabb kollégának kellett telepíteni az irodában a software-t és a home office-nál ismét újabb és újabb telepítést igényelt a munkakörnyezet kialakítása, akkor elhatározták, hogy kizárólag webes (cloud) rendszerben fognak a jövőben gondolkozni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
- FEJLESZTÉS - A több hetes specifikáció és több hónapos fejlesztés után a cég egy korszerű, nagyvállalati webáruház rendszert és egy teljes egészében webes integrált ügyviteli rendszert kapott. Szempontok a fejlesztés során: • Továbbfejleszthetőség • Folyamatosan frissen tartott kódbázis (update) • Webes működés (cloud) • Rövid tanulási görbe (egyszerűen oktatható az új kollégáknak) • Mobil használat tökéletes támogatása (responsive) • Korlátlan termékszám- és felasználó kezelés • Folyamatos támogatás a használatban (support) - WEBÁRUHÁZ & ERP - • B2B és B2C vásárlók kiszolgálása • Mennyiségi kedvezmény kezelés • Akciós árak kezelés • Vásárlói csoportonkénti árazás • Valuták kezelése (HUF, EUR, USD) • Nyelvek kezelése • Marketing integrációk (Social media) • Keresőoptimalizálás • Több raktár kezelése • Termék kiszerelek támogatása (kartonos, raklapos) • Automatizált üzleti folyamatok (számlázás, ügyfél értesítés) MODULOK • Készletkezelés (raktári mozgások kezelése) • Szállítólevél kezelés • CRM rendszer (ügyfelek kezelése) • Számlázó rendszer • Ajánlatkérési- & ajánlatadási rendszer • Rendelés kezelés • Termék kezelés (kategorizálás, szűrés)