Adatlap


Esettanulmány címe:
Acélipari cégre specifikált integrált rendszer bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Egyik partnerünk azzal keresett meg minket, hogy folyamatban van részére egy szoftverfejlesztés, ami kezeli az acélipari sajátosságaikat, azonban oly régóta készül, nem hiszik már, hogy végül lesz is belőle valami. Tudunk-e rövid garantált határidővel teljes rendszert bevezetni a specifikált egyedi igényeik szerint? Partner jellemzése: • acélipari termékeket értékesít, • árbevétele 1 mrd HUF feletti, • a felhasználók száma több mint 25, képzettek, • több telephellyel is rendelkezik, • ügyvitele rendkívül bonyolult (több raktár és bérraktár, több beszállító Európából, nem csak kereskedik, gyárt is).
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Mik voltak az egyedi igények? • automata saját cikkszámrendszer használata, mely utal az áru o anyagára, o hosszára, o profiljára, o anyagminőségére. • sokféle súly kezelése, o elméleti súly, o mérlegelt Bruttó súly, o nettó súly. • több mennyiségi egység tetszőleges váltakozó használata bizonylatokon o folyóméter (fm), o felszín (m2), o darab (db), o köbméter (m3), o elméleti súly (kg). • az árképzés mennyiségi egysége termékenként változó és eltérhet a készletnyilvántartás mennyiségi egységétől. Például idomacél esetében a készletezés db-ban történik, azt lehet a raktárban megszámolni, az árazás súlyhoz kötődik, 1 kg árát adjuk meg EUR-ban, a szállítóktól való rendelés viszont folyóméterben van megadva. A heggesztett hosszvarratos acélcső estében a készletezés szintén db-ban történik, míg az árazás folyóméterhez kötődik szintén EUR-ban, a szállítótól tonnában rendelünk. • a hengerműtől való rendelés eltér a szokványos kereskedelmi folyamatoktól: Rendelés->Szállítói visszaigazolás->Aviso->Szállítólevél->Számla • a vállalat bérraktárt használ, de vannak saját készletei is, bármelyik raktárból bármelyikbe lehet szállítani, • több divízióval is rendelkezik, melyek bonyolult havi elszámolásuk van a kiállított számlák alapján. Szűkséges modulok: • sarzsos-tárhelyes készletkezelés és automata komissió, • pénzügy, • automata kettős könyvelés, • tárgyi eszköz, • egyedi gyártás.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Mivel a vállalat humán erőforrása rendkívül képzett volt, több lépcsőben rövid határidőkkel vállaltuk a bevezetést: Modul vállalt indulás rendeléstől számítva • sarzsos készletkezelés 6 hónap • pénzügy, 12 hónap • könyvelés, 12 hónap • tárgyi eszköz, 12 hónap • egyedi gyártás, 16 hónap Azért tudtuk rövid határidővel vállalni, mert számos az egyedi fejlesztés felé mutató igényt sikerült paraméterezésekkel megoldani. Az EuroStone rendszer az igények több mint 95%-át paraméterezéssel és nem programozással volt képes kiszolgálni. Robusztus nagy rendszereknél minél több fejlesztést kell programozással kiváltani, annál nagyobb az esély a kudarcra, vagy a csúszásra. Más, korábban próbált rendszereknél sokkal több programozást igényelt a teljes megoldás. Az EuroStone számtalan olyan megoldást kínál, mely az egyedi megoldások megvalósítása során nem igényel vagy csak kevés programozói munkát. Interaktív kimutatások, jelentések és pivotok készíthetőek így a rendszerben már letárolt adatok alapján. A felhasználók a felületükön számolt oszlopokat, egyedi szűréseket használhatnak és menthetnek el későbbi használatra. A mindennapi általalános választók is bővíthetőek adatokkal.