Adatlap


Esettanulmány címe:
SAP Business One bevezetés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Tar Csavar Kft. 1992 februárjában nyitotta meg első kereskedését Sárváron, ahol eleinte kötőelemeket és csapágyakat forgalmaztak. Termékpalettájukat folyamatosan bővítették és jelenleg közel 40.000 különböző terméket kínálnak ügyfeleinknek. Szaküzleteikben és webáruházukban különböző ipari karbantartóanyagok; hegesztés technikai anyagok; vágókorongok; ékszíjak és szimeringek; vasanyagok és vasalatok; munkavédelmi termékek; kézi- és elektromos szerszámok; kert, műhely és barkács felszerelések; valamint rögzítés-, ragasztás- és csiszolástechnikai eszközök közül lehet választani. Jelenleg 4 dunántúli városban - Sárvár, Szombathely, Győr, Pápa - rendelkeznek szaküzletekkel, raktárbázisokkal, ahol felkészült szakemberek várják vevőiket. A gyors kiszolgálást a közel 40.000 különböző terméket magában foglaló készletük teszi lehetővé.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ügyfelünk működésének komplexitása és kereskedelmi tevékenységének területi kiterjedtségé valamint alkalmazottiak számának növekedése egyre nagyobb kihívást jelentet az üzleti folyamatok hatékony szervezése és kontrolja szempontjából. A több telephelyen szétosztott raktárkészlet, készletszintek, beszerzési folyamatok optimális menedzselése integrált informatikai rendszer alkalmazásának hiányában szinte lehetetlen feladatnak bizonyult. Az egyes telephelyek nem láttak rá a többi telephelyen lévő készletekre, ezért indokolatlanul magas készleteket halmoztak fel, amely a lekötött tőke mértékét az optimális szint felett tartotta. A menedszment nehezen látta az éppen nyitott folyamatokat, feladatokat, nem rendelkezett átfogó képpel pénzügyi és operatív szempontból a cég működésévek kapcsolatban.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Ügyfelünknél az SAP Business One ügyviteli rendszer és hozzá kapcsolódó Webáruház bevezetése mellett döntött. Jelenleg az értékesítési és megrendelési folyamat minden lépését az SAP rendszer támogatja, így pontosan követhető, hogy a cég milyen ajánlatokat adott ki, azok közül melyek kerültek megrendelésre, kiszállításra és számlázásra. A naprakész raktárkészlet minden kereskedelmi egység vonatkozásában egyidejűleg ellenőrizhető és a vevői rendelések függvényében az elérhető készlet a megfelelő szállítói rendelések révén optimális szinten tarható. A beszerzési folyamatot az anyagszükséglet tervezési rendszer funkció révén pontosan tudja ügyfelünk tervezni, így a készletszint 20%-al csökkenthetővé vált. Az SAP Business One automatikusan hajtja végre a könyvelési tranzakciókat, így a pénzügyi osztály pontosan tudja követni az aktuális készlet értékeket, bevételeket és kiadásokat. Menedzsment több, mint 50 kimutatás révén tekintheti át a cég működését átfogó vagy akár analitikus szinten. Az SAP-ba integrálodó Webáruház az on-line rendelések azonnali feldolgozását teszi lehetővé. Összességében az SAP rendszer bevezetése hozzájárult a működési folyamatok jobb áttekinthetőségéhez, a készletszint csökkentéséhez, menedzsment információk javításához. Jelenleg körülbelül 40 fő használja napi rendszerességgel az alkalmazást.