Adatlap


Esettanulmány címe:
Az Animátrix Kft. 66%-os adminisztrációs hatékonyságnövekedése a Crosssec Norma segítségével
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
feldolgozóipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfelünk egy 100%-ban magyar tulajdonú, könnyűipari cég, ahol elsősorban technikai sportruházatot és motoros ruházatot készítenek. Jelenleg a komlói üzemükben történik a termékek előkészítése, szabása, készre gyártása, illetve csomagolása és szállítása. Stabil alvállalkozói kapcsolatokkal rendelkeznek, kiszolgálásuk, illetve munkájuk átvétele, minőségellenőrzése szintén Komlón történik. Az alkalmazottak 66,2%-át teljesítmény alapú bérezésben foglalkoztatják. A cég jelenleg bérmunkagyártást végez, a megrendelőktől kapott alapanyagok, kellékek, szabásminták és műszaki anyagok alapján készítik el a rendeléseket.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A teljesítmény alapú bérezéssel kapcsolatban a leggyakrabban a megnövekedett adminisztrációs terhet szokták említeni a vállalkozások. Az Animátrix Kft. esetében is komoly munkaidő és energiabefektetést jelentett a napi adatrögzítések adminisztrációja, melyeket a kezdetekben táblázatkezelő szoftverrel, és papír alapon végeztek. A kimutatásokhoz és tervezésekhez szükséges adatokat azonban több táblázatban, külön-külön kellett nyilvántartani, így a papír alapú adminisztráció mellé a munkaidő, a szabadság, teljesítménybér információk egyeztetése is komoly terhet, és könnyű hibázási lehetőségeket jelentett. A pontos kimutatások elkészítése minden hónapban napi 6 óra teljes munkaidőt igényelt az adatrögzítőtől, havonta legalább 16 óra munkát az irodavezetőtől, és további 6 óra munkát a tulajdonosoktól. További problémát jelentett, hogy az információk nem voltak naprakészek, több segédtáblázatot is alkalmazni kellett, és a gyártás során tapasztalt esetleges elakadásokat vagy problémákat is nehezebb volt érzékelni, így a gyártástámogatás sem volt kellően hatékony.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Crosssec Norma segítségével az elérhető importálási funkcióknak köszönhetően gyorsan és egyszerűen át tudták emelni a már meglévő adatokat a szoftverbe, így az összes bérköltségtervezéshez szükséges számítást gyorsan, és automatikusan el tudták végezni. A napi adatok rögzítése már a webalkalmazásban történik, így a vezetők bármikor betekintést nyerhetnek a naprakész statisztikákba, és láthatják hogy a munkatársak teljesíténye eléri-e a tervezett szintet, vagy sem. Mivel az adatok egyetlen központi adatbázisba kerülnek, az információ kinyerése is rendkívül gyorsan, és hatékonyan elvégezhető. A kimutatások és előrejelzések készítéséhez mindössze egy gombnyomásra van szükség, akár a dolgozói bérekről, teljesítményekről, munkaidőnyilvántartásról, vagy összesítésről van szó. Az adminisztrációs teher napi 6 óráról 2 órára csökkent az adatrögzítő kolléga esetében, míg az irodavezetőnek és a tulajdonosoknak nem kell időt töltenie a kimutatások elkészítésével. Így havonta jelentős mennyiségű megtakarítást és több mint 66%-os adminisztrációs hatékonyságnövekedést sikerült elérni a Crosssec Norma használatával.