Adatlap


Esettanulmány címe:
Libra3s - Rugalmas ügyviteli rendszer kis- és középvállalatoknak
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
C.Park (2000) Kft. A C. Park több évtizedes tapasztalattal rendelkezik a konfekciógyártás területén. Fő tevékenységük férfi felsőruházati termékek: zakók, öltönyök, nadrágok gyártása, emellett szezonális jelleggel felöltőket, férfi kabátokat is készítenek. A termelés a cég saját ruhagyárában történik, ahol jelenleg 830 főt foglalkoztatnak, és napi 1400 öltönyt gyártanak. Ennek a mennyiségnek túlnyomó részét külföldön értékesítik. Fő piacaik: Németország, Hollandia, Franciaország, Nagy-Britannia. Termékeik Magyarországon BRAGA márkanév alatt kerülnek a kiskereskedelmi forgalomba.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A cég könyvelését eredetileg egy könyvelőiroda végezte. A napi működéshez elengedhetetlen pénzügyi és számviteli adatok késve érkeztek a döntéshozókhoz. A könyvelés saját házon belülre vonása és az integrált rendszer bevezetésének igénye egyszerre született meg. Később, második lépésként fontossá vált, hogy a különböző helyszíneken található üzlet, raktár és a központ ugyanabban a rendszerben tudjon dolgozni, mert ez a naprakész információ szolgáltatásán túl a nem mindig egy helyen tartózkodó munkatársak életét is nagyban megkönnyítené. A cégnek egy megbízható felhő alapú szoftverre volt szüksége. A C. Park olyan rendszert keresett, amelyben a kereskedelmi-logisztikai folyamatok és a pénzügy-számvitel is magas színvonalon tud integráltan egy rendszerben működni, valamint ami lehetőséget kínál vonalkódos rendszerhez történő kapcsolódásra és mindezek mellett a bolti eladók munkáját is támogatja. A távoli elérést pedig a Libra Szoftver Zrt. felhőszoftver szolgáltatásával minimális költséggel tudják biztosítani. A Libra bevezetését sok megbeszélés, a folyamatok közös áttekintése és ezeknek egy teszt rendszerben a Librával történő összehangolása előzte meg, melynek keretében kiderült, hogy mely pontokon van szükség a Libra3s célirányos továbbfejlesztésére.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Libra3s integrált vállalatirányítási szoftver bevezetésére első körben csak a központban és a mintaboltban került sor, miután a kért fejlesztések elkészültek. Ilyen volt például a bizományos vevői rendelések folyamatának kialakítása. Az indulást nagymértékben segítette a szükséges törzsadatok és bizonylatok egyszerű migrálását lehetővétevő Interface modul, mellyel többek között a sok ezer cikkből álló törzset is sikerült rövid idő alatt befogadni. A második lépés, a felhő alapú szolgáltatás bevezetése. A felhőszoftver vagy más néven cloud szoftver bevezetése új helyszínek és kollégák bevonása – a már addig is a Librával dolgozó munkatársaknak köszönhetően – zökkenőmentesen ment.