Adatlap


Esettanulmány címe:
Vállalati folyamatmenedzsment és vállalati internetes portál bevezetése a Sarpi Dorog Kft-nél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
vízellátás; szennyvíz gyűjtése, kezelése, hulladékgazdálkodás, szennyeződésmentesítés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Profil: veszélyes hulladékok komplex ártalmatlanítása termékek és vámáruk biztonsági megsemmisítése szállításszervezés, gyűjtőedényzetek biztosítása hulladékok előkezelése, hasznosítása Alkalmazottak száma: 72 Égetési kapacitás: 35.000 tonna/év
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Papír alapú dokumentáció csökkentése. Folyamatirányítás és koordinálási struktúra kialakítása, egységesítése, ellenőrzése és támogatása szoftver segítségével. Táv- és csoportmunkát támogató rendszer bevezetése. Dokumentumok kezelése, tárolása, kategorizálása. Strukturálatlan információk elektronikus feldolgozása és szervezése (papíralapú dokumentumok képeinek rögzítése, nyomtatási eredmények, számítógépeken keletkezett anyagok, elektronikus levelek, beruházási tervdokumentációk kezelése). Egyes osztályok munkájának támogatása (pl. üzletkötők, labor, pénzügy, titkárság, beruházás, környezet- munkavédelem, üzemeltetés).
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A folyamatok során a következő rendszerek kerültek bevezetésre: - Táv- és csoportmunka támogató rendszer; - Elektronikus iratkezelési rendszer; - Azonnali üzenetküldés; - Naptár funkció; - Felhasználók kezelése, jogosultság kezelés; - Belső levelező rendszer; - Dokumentumkezelő rendszer; - HR rendszer; - Feladat és projektkezelő rendszer; - Internetes portál bevezetése. A folyamatok a vállalkozás munkafolyamatainak részletes megismerésével kezdődtek. A személyes egyeztetések során belátást kaptunk a napi feladatokba, a használt szoftvermegoldásokba. A szoftvereink bemutatása után kielemeztük azokat a funkciókat, amelyek támogathatják a vállalkozás céljait. A részletes specifikáció kialakítása után megkezdtük a fejlesztési feladatokat. A vállalkozás folyamatosan nyomon követte a fejlesztési folyamatokat és tesztelte az elkészült funkciókat. A web alapú megoldásnak köszönhetően sikerült optimalizálni a munkafolyamatokat, amelyet a biztonság megőrzése mellett valósítottunk meg. A fejlesztésből származó előnyök sorába tartozik a papír alapú dokumentáció csökkentése, a folyamatok egyszerűsítése és átláthatóvá tétele, a tudásanyag központi tárolása és elérhetőségi struktúrájának kialakítása. Az egységes működésnek köszönhetően a kollégák napi rutinfeladatainak megvalósítása kevesebb időt és energiát vesz igénybe. A rendszer segíti továbbá a csoportokon belüli kommunikációt is.