Adatlap


Esettanulmány címe:
Mediola Kft. ügyviteli szoftver bevezetés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szakmai, tudományos, műszaki tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A GyapiNet teljes ügyviteli szoftvert vezetett be 2014 év folyamán egy orvosipari eszközöket javító vállalatnál a Mediola Kft-nél. Mediola egy orvosi eszközöket gyártó, javító vállalkozás. Szerződött hivatalos márkaszerviz és kereskedelmi képviselet Pécsett és Dél-Dunántúlon.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megrendelő egy komplett megoldást kért az alábbi területeket érintve: • Pénzügy, számlázás • Kereskedelem – Értékesítés, beszerzés • Raktárkészlet kezelés • Projekt menedzsment • Szerviz menedzsment, bejelentés/javítás kezelése • Munka és munkaidő nyilvántartás – naptár integrációval és feladatkiosztással • Vezetői döntéstámogató, riport modul A bevezetés előtti felmérés során nyilvánvalóvá vált, hogy a megrendelő korábbi informatikai rendszere részfeladatok ellátására volt alkalmas. A fennmaradó folyamatok, nyilvántartások kezelése papír alapon történik. A megrendelői igények közül kiemelkedően fontos volt az hogy egy rendszerben az összes feladatot az összes folyamatot kezelni tudja. A törzsadatokat a korábbi rendszerből a bevezetés során importálni tudjuk. Illetve hogy a rendszer több felhasználó számára egy időben, eszközfüggetlenül, könnyen kezelhető legyen.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A projekt során GyapiNet bevezette a Mediola részére az általa fejlesztett és a Mediola igényeire testreszabott Officesite ügyviteli rendszert. A rendszer segitségével megrendelő a teljes értékesitési és javitási feladatait, folyamatait kezeli a teljes ügyvitel alapját biztositja. Beszerzés területen: beszerzési árajánlatkérés, beszerzési megrendelés, áru bevételezés, beérkező számla kezelése. Értékesités területen: vevői árajánlat, vevői megrendelés, áru kiszállítása, vevői számla kezelése. Eközben mind gyári számos, mind szavatossági idővel kezelt termékeket használnak, kezelnek. Az értékesités és beszerzés mellett a Mediola szerviztevékenysége is jelentős – az árbevételük közel 50%-át a javitás és gyártás adja. Az eszközök gyártása és javitása, részegység szükséglet, a felhasznált alkatrészek és a dolgozói ráforditások is az Officesite-ban kerülnek kezelésre, rögzítésre. Ezzel a megoldással a korábbi tevékenységek a dolgozói munkavégzések könnyen, gyorsan visszakereshetővé váltak. Egy rendszerben látható egy projekthez tartozó tervezett és tényleges ráfordítások, melyek nagy segítséget nyújtanak a Mediola vezetése számára a jövőbeni projektek, értékesítések, szerviz tevékenységek során. A bevezetett megoldással a Mediola belső folyamatai sokkal átláthatóbbá, nyomon követhetőbbé, gyrosabakká váltak. Amivel a partnerek elégedettségét nagy mértékben növelni tudták, mely kihatással van a megrendelési, értékesitési folyamatokra is. A sikeres bevezetés után a teljes céges rendszer (helyi hálózat, munkaállomások, nyomtatók) üzemeltetését is a GyapiNet-re bízták, amit azóta is cégünk végez. A GyapiNet IT üzletágának másik pillére a rendszerintegrációs, rendszerüzemeltetési tevékenység.