Adatlap


Esettanulmány címe:
Első Magyar Tisztatéri Mosoda vállalatirányítási rendszerének fejlesztése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
vízellátás; szennyvíz gyűjtése, kezelése, hulladékgazdálkodás, szennyeződésmentesítés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az Első Magyar Tisztatéri Mosoda Kft. olyan új vállalkozás, amely hiányt pótol a magyarországi mosodai szolgáltatások területén. Cégünk Közép- és Kelet-Európában egyedüliként végez tisztatéri mosodai tevékenységet. Arra vállalkoztunk, hogy 2006 második felétől megoldjuk azon potenciális partnerek gondját, akik eddig nem, vagy csak igen magas áron tudták elvégeztetni a tisztatérben használatos ruházat mosatását. Olyan tisztatéri mosoda beruházását tűztük ki célul, ahol megvalósítható a gyógyszeripari GMP B/C vagy ISO Class6, ISO Class7 besorolású tiszta tereiben használatos alacsony részecske leadású, steril ruházat tisztítása. A cég szakmai és minőségügyi hátterét egy multinacionális gyógyszergyárban minőségellenőrzés, injekciógyártás területén több mint egy évtizedig dolgozott mikrobiológus végzettségű szakember biztosítja. Minőség ellenőrzés vezetőként több gyógyszer technológia beruházási projekt operatív tagja volt.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A vállalatnál, a partnerek számára végzett tisztatéri mosások, sterilezések és kapcsolódó üzelti folyamatokat kellett teljes körűen informatikailag támogatni. A partnereket, ruhákat és az azok szállítására használt dobozokat felvenni törzsadatként, és minden ehhez kapcsolódó folyamatot vezérelni: Létrehozás Átvétel a szállítótól Kiszállítás a partnerhez Mosás Javítás Sterilezés Csomagolás Selejtezés Minőségellenőrzés Zárolás Aktiválás Inaktiválás Kihelyezés partnerhez Minden egyes elvégzett folyamatról pontos dokumentáció készítése, illetve egy webes felületen keresztül az ügyfelek számára adatok szolgáltatása, a cégnél végzett, a ruhákhoz kapcsolódó tevékenységek naplózásáról. A főbb folyamatok (mosás, sterilezés, javítás, stb...) elvégezhetők mobil ipari adatgyűjtők segítségével is.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Partnerünk számára elkészítettünk egy speciális, csak számukra használható vállalatirányítási rendszert. A rendszer segítségéve minden ruhát a rendszeren belül tárolnak, legyen szó akár saját, vagy partner áltatl megvásárolt ruhákról. Minden folyamatot a rendszerünkben kezdenek el és visznek végig. A ruhák kezdeti létrehozása mellett, a teljes életút nyomon küvethető minden ruhára. Mosások (ki, mikor végezte, milyen ruhákkal együtt, sarzsszámos azonosítással), sterilezések, esetleges javítások a ruhán, a sterilezett ruhák becsomagolása, minőségellenőrzése is itt történik. Minden folyamatot vonalkódtechnikával teszünk pontosabbá, a rendszerbe kerülő ruhák saját vonalkódot kapnak, aminek segítségével minden folyamatban azonosíthatók. Fejlesztés alatt áll RFID technológia alkalmazása is. Megoldásunknak köszönhetően partnerünk nem csak teljeskörűen nyilvántartja és vezérli üzleti folyamatait, hanem partnereik számára is folyamatos támogatást nyújt a rendszeren keresztül. Napjainkban évi 2 millió folyamat kerül rögzítésre a rendszerben, közel százezer ruha irányítását oldják meg. A rendszer Windows operációs rendszer alatt működő kliens-szerver architektúrájú megoldás, melyet mobil eszköz használata egészít ki, illetve webes elérhetőséget biztosít.