Adatlap


Esettanulmány címe:
Spritz: érintésmentes mobil rendelés és fizetés a vendéglátóhelyeken
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
SPRITZ International Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
1. AZ ALAPÖTLET Mindenki utál sorba állni. Ha egy asztaltársaság szórakozik egy vendéglátóhelyen, senki sem szeret felállni és a pulthoz menni, hogy rendeljen egy újabb kört. Nem csak a hosszú várakozás miatt, hanem mert addig is kimarad az illető a társaságból. 2019-ben megszületett az ötlet: mi lenne, ha egy mobil alkalmazással, az asztalokon lévő QR kódok segítségével lehetne rendelni? 2. MEGOLDÁS A HIPER-X TERMÉKVONALBÓL KIALAKÍTOTT SPRITZ: • Egy APP, amivel egy szűkített itallapról az asztaltól lehet GYORSAN és EGYSZERŰEN rendelni (és kártyával azonnal fizetni is, borravalózási lehetőséggel) • több és gyakoribb a fogyasztás, mivel nem kell senkinek kilépnie a társaságból, amíg rendel • nem gond, ha várni kell, DE akár hamarabb is tud rendelni, hogy megérkezzen az újabb kör, mire elfogy mindenkinek az itala • Minden asztalon egyedi QR kód, ami alapján a Spritz felismeri a helyet és betölti az ital/étellapot • Regisztrált vendég bejelentkezik, összeállítja és elküldi a rendelését, amelyet kényelmi díjjal növelve a rögzített bankkártyájával ki is fizet • Pultos elkészíti a rendelést, amelyet vagy kivisz a pincér, vagy sorszámot kap a vendég és érte megy 3. AZ ÜZLETI MODELL Előnyök a vendéglátóhely számára: Nagyobb forgalom, akciózási lehetőség, a pultosnak nem kell a fizetéssel foglalkoznia Spritz üzemeltető: Bevétel a kényelmi díjból és hirdetésekből bevétel Promoterek: Egyénre szabott hirdetési és akciózási lehetőség - a termékek adott ideig az itallap tetején Egyedi akciók lehetősége (pl. minden 6. ital ingyen, kényelmi díj átvállalása ha van legalább 2 termék a rendelésben. Célzott promóciók lehetősége (pl. Kisrablóban akciózni csütörtökön 16-18 között) Pontos információk a fogyasztásról (mikor, hol és mit)
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
2019-ben megalakult a Spritz International Kft, a EuroMACC Kft. pedig a Hyper-X tömeges számlázó és ügyfélkezelő keretrendszerére építve elkezdte a rendszer megvalósítását, melynek főbb funkcionális egységei a mobil app, a pultos app és a központi feldolgozó modul. Az üzleti modell szereplői a vendégek, a pultos, az üzletvezető és a Spritz kft. Fókuszcsoportos egyetemisták első prioritás szerinti ötlete: A Spritz megoldással jelentősen lehetne javítani a kocsmai élményt. Idő közben a globális Covid-19 járvány még aktuálisabbá tette a mobil applikációval történő rendelést. 2020-ban elkészültek a szoftverkomponensek és megkezdődött a rendszer tesztelése mind Magyarországon, mind pedig külföldön. A karantén intézkedések megszűnésével és a vendéglátóipar újraéledésével megindulhat a potenciális partnerek beszervezése (promoterek, kocsmák)