Adatlap


Esettanulmány címe:
Toborzási szoftver, Karrierportál és a HT Toborzási Analitika bevezetése az Auchanban
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az Auchan Magyarország hazánk egyik legnagyobb kereskedelmi lánca. Az elmúlt húsz évben töretlen lelkesedéssel, a jó minőségű, egészséges és helyi termékek kereskedelme iránti elkötelezettséggel állítják össze kínálatukat, amelyet elérhető áron kínálnak vásárlóiknak. A kiváló minőségű termékkínálat mellett fontosnak tartják azt is, hogy hozzájáruljanak vásárlóik, munkatársaik és partnereik jobb életminőségéhez. Felelős áruházként nagy gonddal választjuk ki beszállítóikat. 2021-ben a cég 7000 dolgozóval rendelkezik országosan, beleértve a vállalat 3 nagy területét: Áruházak, Logisztika, Központ.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az Auchan Magyarország 2018 tavaszán elhatározta, hogy megújítja toborzási folyamatát, és ehhez szeretne egy olyan IT rendszert használni, egy ATS-t, mely nem csak a vezetők számára, hanem a jelentkezőink számára is felhasználóbarát, nem egy „dobozos-szoftver”, hanem egy olyan amit a saját képünkre tudunk formálni, mivel realizáltuk azt, hogy a keresleti munkaerőpiacon csak egy ilyen ATS rendszerrel tudjuk megtalálni a megfelelő jelölteket, és csak egy ilyen rendszerrel tudjuk biztosítani a vezetőink tényleges bevonását a toborzásba. Értenünk kell, hogy kinek mi az igénye: mit akar a kékgalléros dolgozókat foglalkoztató áruházigazgató, mit szeretne a beszerző, az IT fejlesztő vagy a supply chain vezető. Tudnunk kell, hogy a rendszerünk felhasználói, jelöltek szintjén is nagy diverzitást mutatnak, és ki kell tudnunk szolgálnunk azt az IT-s réteget is, akik LinkedIN-en keresztül szeretnének 2 kattintással jelentkezni, azokat a managereket, akiknek erre a jelentkezési procedúrára 2 villamosmegálló között van csak idejük, valamint azt a kékgalléros réteget is, akik inkább még megmaradnának a papíros jelentkezésnél. A nagyon különböző igényekre úgy kell más-más válaszokat adni, hogy a rendszer azonos és hasznosítható adatokat szolgáltasson, melyekre döntéseket tudunk alapozni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Leírtuk és újra gondoltuk a toborzási folyamatainkat és aztán erre az újratervezett folyamatra építettünk rá egy digitális megoldást, illetve egy teljesen új karrier portált. Azt kellett megértenünk és megtanulnunk, hogy ez sokkal több, mint digitalizáció, vagy technológia bevezetés, vagy „színes-szagos applikáció egy weboldallal”, ezért nem lehetett egy dobozos szoftvert megvásárolnunk, hanem egy olyan alap kellett, melyet „Auchanizálni” tudunk, és ebben az egészben rendkívüli partnerünk volt a Nordconn. Rendszerszinten kellet újra gondolnunk a toborzást; a folyamatoktól egészen az üzenetekig, legyen ez akár egy álláshirdetés, egy sablon e-mail vagy maga az az üzenet, amit a vezetőink felé közvetítünk. Ezzel együtt is a siker valódi kulcsa az emberek, az együttműködések és a cégkultúra alakítása - reformációja volt, és a projekt messze túl nőtt a HR-en, mert nem csak ezt kell ismerned, hogy ki az a célpopuláció akiket Mi a jövőbeni munkatársainknak szeretnénk, hanem azt is, hogy kik azok a vezetők akiknek segíteni szeretnénk. Értenünk kell, hogy kinek mi az igénye: mit akar a kékgallérossal dolgozókat foglalkoztató áruházigazgató, mit szeretne a beszerző, az IT fejlesztő vagy a supply chain vezető. Tudnunk kell, hogy a rendszerünk felhasználói, jelöltek szintjén is nagy diverzitást mutatnak, és ki kell tudnunk szolgálnunk azt az IT-s réteget is, akik LinkedIN-en keresztül szeretnének 2 kattintással jelentkezni, azokat a managereket, akiknek erre a jelentkezési procedúrára 2 villamosmegálló között van csak idejük, valamint azt a kékgalléros réteget is, akik inkább még megmaradnának a papíros jelentkezésnél. A nagyon különböző igényekre úgy kell más-más válaszokat adni, hogy a rendszer azonos és hasznosítható adatokat szolgáltasson, melyekre döntéseket tudunk alapozni.