Adatlap


Esettanulmány címe:
Üzletmenet-folytonosság biztosítása és növelése informatikai megoldással
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Lapker csoport 1998-ban kezdte meg működését. Fő tevékenysége az országos lapterjesztés. Célja, hogy a forgalomban lévő hírlapokhoz, magazinokhoz olvasni szerető ügyfeleik az ország valamennyi pontján hozzáférjenek. Jelenleg áruspontjaikon keresztül a lakosság kb. 85 %-át érik el. 2020-ban összesen 184 millió lapot terjesztettek. Mindehhez gyors és pontos logisztikai tevékenység szükséges, ami biztosítja, hogy a lapok időben az árushelyekre érkezzenek. Logisztikai tevékenységük nagy része a budapesti központi kiosztó üzemhez kapcsolódik, ahol közel 200 munkatársunk dolgozik, több műszakban, de jelentős munka zajlik a megyeszékhelyeken elhelyezkedő kisebb csarnokaikban is. A teljes országot lefedő terjesztés mellett több mint 200 saját boltot is üzemeltet. A szintén országosan elérhető Relay és Inmedio boltjaikban a széles lapválaszték mellett szendvicseket, kávét, üdítőt, valamint kényelmi szolgáltatásokat (pl. telefonfeltöltés, számlabefizetés) is kínálnak.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Tekintettel arra, hogy a Lapker csoportba tartozó cégek a kereskedelmi pontokon folyamatos szolgáltatást kell, hogy nyújtsanak, alapvető fontosságú a folyamatos üzletmenet biztosítása. Mivel a cég központosított informatikai rendszereket használ, ezért a központi rendszerek bármilyen okból történő leállása a teljes kereskedelmi hálózat megállásával jár. Ezt az üzleti kockázatot és problémát kellett informatikai megoldásokkal minimalizálni és kiküszöbölni. Egyes tevékenységek valós 24/7 működés szerint zajlanak, ezért a rendelkezésre állást is így kell biztosítani az informatikai rendszerekre. Ezen túlmenően mind üzleti, mind jogi szempontból megengedhetetlen az adatvesztés. Ennek megoldására olyan informatikai megoldást kellett biztosítani, amely biztonságosan és meghibásodás esetén teljes körűen visszaállítható módon menti a cégcsoport működése során keletkező adatokat.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Lapker Zrt. saját telephelyén lévő Production infrastruktúrája és rendszerei mellett egy geo-redundáns megoldást megvalósítva egy Disaster Recovery site biztosításával oldottuk meg a feladatot. A két site közötti adatszinkronizációt VMware vSphere Replication megoldásával építettük ki a Production és Disaster site-ok között. Katasztrófa esetén a két site közötti átváltást és infrastruktúra szintjén a teljes működés újraindítását 4 órán belül biztosítjuk. A biztonsági mentések esetében kielégítjük az igényelt 3-2-1 szabály szerinti működést, a mentés 3 példánya közül egyet külső helyszínen tároljuk (offsite bizontsági mentés). Az offsite biztonsági mentések technológiai háttereként a Veeam Backup and Replication megoldását használjuk. A Lapker csoport számára a fent részletezett megoldásokat havidíjas licenszelt privát felhőszolgáltatásként nyújtjuk korszerű tárolórendszerrel és IT infrastruktúrával.