Adatlap


Esettanulmány címe:
Építőipari ecommerce rendszer
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A BAUNET Kft építőipari termékek kis és nagykereskedésével foglalkozó vállakozás. Az építőipar egy gyorsan változó piaci szabályozások között működő szezonalitásnak kiszolgáltatott és nem kifejezetten online értékesítés barát termékkörrel foglalkozó ágazat. A BAUNET nagy hangsúlyt helyezett a kiszolgáló átvételi pont hálózat kialakítására, így országos szinten egyedüli értéket képes a vevőknek biztosítani. A nem nagy létszámú értékesítési csapat miatt egy olyan online kereskedelmi megoldás kialakításában gondolkoztak, ahol költség és időhatékonyan lehet üzemeltetni többféle ecommerce megoldást.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az építőipari termékek sokfélesége és a sokrétű műszaki jellemzők miatt az online vevők számára bonyolult megmutatni a vásárlói döntéshez szükséges műszaki tartalmakat és azok jellemzőit. A háttérben rengeteg termékjellemzőt szükséges kezelni és azokat a vevők számára értelmezhetően kell tudni megjeleníteni. Sok esetben az egyes termékjellemzők bonyolult logikával határozzák meg a kiegészítő, termékek körét és azok mennyiségét, továbbá a vevő számára ezen termékkapcsolatok és a végső összes árak alapvetően befolyásolják a vásárlási döntést. Az ecommerce megoldáson túl mindezekhez egy olyan univerzális API megoldás kialakítására is szükséges, amely támogatja a vállalati ERP-hez való kapcsolódást és a szükséges folyamatos adatkapcsolatokat, akár több 100.000-es nagyságú cikktörzsre vonatkozóan is.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A cél az volt, hogy olyan megoldás szülessen, ami a legtöbb műszaki jellemzőt képes legyen megjeleníteni ugyanakkor a vevő számára a legkisebb kockázattal járó döntés meghozatala könnyű legyen és egy hagyományos értékesítéshez képest jobb és szélesebb körű terméktájékoztatást tudjunk biztosítani. A tervezés során egy olyan megoldás született, ahol terméktípus tematikus ecommerce oldalak ugyanúgy létrehozhatók, mint a különböző termékkategóriákat tartalmazó ernyő ecommerce oldal. Mindezek az ecommerce oldalak az elkészített API kapcsolatokkal képesek együttműködni ERP rendszerekkel, így a gyors ár és készletváltozások könnyen és automata folyamatokkal menedzselhetők. Nagy hangsúlyt fektettünk a SEO barát struktúra kivitelezésre és a rengeteg megjelenített tartalom, azok logikai kapcsolata és a design hatékony optimalizált kivitelezésére. Az üzleti eredmények több 100%-os növekedést mutattak más webáruház megoldáshoz képest a vásárlói számban, azzal együtt, hogy a kosárértékek is drasztikusan növekedtek. Gyakorivá váltak az 500.000 Ft + kosár értékű vásárlások egy olyan területen, ahol előtte erre egyáltalán nem is volt példa.