Adatlap


Esettanulmány címe:
A SZOLGI és a MASTER GOOD Termelési Informatikai rendszerének összekapcsolása
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
feldolgozóipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Master Good cégcsoport Észak-kelet Magyarország területén működik, integrált takarmány-termeltetéssel,baromfitenyésztéssel, keltetéssel, brojlerhízlalással és feldolgozással foglalkozik. A család 100 éve, négy generációra kiterjedően foglalkozik baromfitenyésztéssel, ezáltal Magyarország legrégibb baromfitenyésztő dinasztiája. A vállalkozás 1994-ben indult, majd 1998-ban egy intenzív fejlődése kezdődött, jelentős léptékű és összegű beruházásokkal, és foglalkoztatási létszámbővüléssel. Ebben az időben létesült több baromfi tenyéssz- és brojlertelep, további takarmánykeverő üzem és indult a mezőgazdasági növénytermesztési integráció is. Az élőbaromfi elsődleges feldolgozását (vágás, darabolás), az előkészített és továbbfeldolgozott termékek előállítását, valamint az értékesítést a Master Good Kft. szervezi és irányítja. Mára a feldolgozott csirkéknek több mint 90 százalékát a saját telepeiken tudják előállítani.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A MASTER GOOD Kft. a feldolgozási tevékenységük kapacitásának bővülése miatt saját Termelési Informatikai rendszer bevezetése mellett döntött, melyhez ebben az évben szükség volt a SZOLGI VIR rendszer 2006-tól bevezetett és folyamatosan működő moduljainak a TIR rendszerükhöz való illesztésére. A megrendelők döntő többsége a Kft.-nél elektronikus rendelés és számlázási igénnyel lépett fel, továbbá a TIR rendszerben képződött bizonylatok automatikus feldolgozására volt szükség a kétszeres adatrögzítési feladatok elkerülése miatt.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megoldandó üzleti probléma a SZOLGI értékesítési, készletgazdálkodási, pénzügy, számviteli, valamint a szervező és dokumentum kezelő rendszerünket érintette. Ebben a projektben kellett megvalósítani az elektronikus EDI alapú adatkommunikációt. A kommunikáció első része az elektronikus rendelések szolgi oldalról való beérkeztetése, feldolgozása és ezen adatok továbbítása a TIR felé. A következő feladat a TIR rendszertől érkező raktárbizonylatok automatikus feldolgozását jelentette, mely bizonylatok a szolgi rendszer felületén kerültek továbbfeldolgozásra (készlet kezelés, könyvelés). A projekt záró feladata a beérkező bizonylatok alapján történő elektronikus (EDI) számlák elkészítése, iktatása és a kiválasztott EDI szolgáltatón keresztűli továbbítása a megrendelő felé volt. Az üzleti előnyök ebben az esetben a megrendelő partnerek felől érkező és feléjük irányuló gyors és automatikus információt jelentette, valamint a termelésből érkező mozgások emberi beavatkozás nélküli feldolgozása volt.