Adatlap


Esettanulmány címe:
Bácsvíz Zrt VIP központ
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
vízellátás; szennyvíz gyűjtése, kezelése, hulladékgazdálkodás, szennyeződésmentesítés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Észak-Bács-Kiskun Megyei Vízmű Vállalat 1991. december 31-én alakult át – az országban elsőként – víziközmű szolgáltató gazdasági társasággá. Alapszolgáltatásaink a vízszolgáltatás és csatornaszolgáltatás, melyek mellett kiegészítő szolgáltatásokkal. A BÁCSVÍZ Zrt. az ország 10 legnagyobb víziközmű-üzemeltetőinek egyike, alkalmazotti létszáma több mint 600 fő, árbevétele 2019-ben elérte a 9,4 milliárd Ft-ot.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A feladat a megyei víz- és szennyvíz szolgáltatás központi felügyeletének és folyamatirányításának a megoldása volt. Ez magában foglalta a 45 településen üzemeltetett regionális szennyvíz- és vízközmű központokkal való kommunikációs kapcsolat kialakítását és távoli vezérlését. A rendszer valójában osztott intelligenciájú vezérlést valósít meg, számos alközpontban még ma is van személyzet, de a távlati cél, hogy mindent egy központból irányítsanak. A rendszert egy redundáns Vision X10 működteti, ami önmagában kb. 2000 képet, 150,000 változót tartalmaz, az adatokat MS-SQL adatbázisban tárolja. A felügyelet maga a Bácsvíz Zrt. VIP központjából történik a jelenlegi legkorszerűbb eszközökkel.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Vision X10 alapú központi rendszerrel lényegesen nagyobb üzemeltetési biztonságot lehetett elérni, mint a korábbi lokális irányítóközpontokkal, mivel nagyobb létszámmal, több monitoron, kivetítőn követhetik nyomon a rendszer működését – természetesen 7/24-ben. A központosítás révén csökkenthetővé vált a munkaerő igény, csökkent a fluktuáció és a képzési nehézségek. Ennél is fontosabb azonban, hogy lehetővé vált az egész megyei víz- és szennyvízszolgáltatás minden korábbinál áttekinthetőbb megjelenítése. A gyakori telefonos egyeztetések helyett ma a diszpécser egyetlen nagyfelbontású képen is átláthatja az egymástól távoli vízforgalmi rendszerek állapotát, csökken a hibabehatárolás és hatékonyabb a hibaelhárítás is.