Adatlap


Esettanulmány címe:
MetroWorks ügyviteli rendszer beveztése Hochspannung Bt.-nél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Tolna Megyei 20-30 főt foglalkoztató vállalkozás. Elektromos, híradás-technikai célú közmű építése, villanyszerelés, optikai hálózat kiépítés, tv és internet szolgáltató nagyvállalat alvállalkozója.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A teljes ügyviteli folyamat során használt adatok szigetszerűen külön álló programokban és számtalan Excel táblában álltak rendelkezésre. Az adatok nehezen voltak áttekinthetők, rengeteg emberi erőforrást emésztett fel a karbantartásuk. A vezetőség nem látott megfelelő kimutatásokat az egyes projektek előre haladása és eredményessége kapcsán. Nehézkes volt az elszámolás a megrendelőkkel, gyakori hibázási lehetőségek veszélye állt fenn. Az egyes adatok nem integráltan jelentek meg, így nem látszottak a gyengeségek és erősségek, hiányzott a hatékony folyamatkontrolling és a tervezhetőség. Az építési tervdokumentáció részben elektronikusan, részben papíron állt rendelkezésre, nem fért hozzá mindenki egy időben, különböző verziók léteztek egyszerre.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A MetroWorks moduláris ügyviteli rendszer bevezetése az építőipari Projektek kezelésével kezdődött. 1.) Első eredményként az összes futó projekt követhetővé vált a rendszerben, ezzel egyidőben a Dokumentumkezelő modul segítségével a projektekhez tartozó dokumentációk célzottan, gyorsan elérhetővé váltak. 2.) A több helyszínen egy időben tevékenykedő vállalat erőforrás menedzselését sikerült a kapcsolódó modul bevezetésével megoldani. A humán erőforrás, a gépjárművek és az egyéb vonatkozó erőforrások napra és időpontra történő előzetes beosztása és ezen beosztások elérhetősége a műszakvezetők számára jobban tervezett, hatékonyabb kihasználtságot eredményezett. 5.) Logisztikai modul. Az alapanyagok raktározását a logisztikai modul segítségével sikerült egységesíteni. A Pontos raktárkészletek lehetővé tették, hogy tervezett munkavégzések ne csússzanak anyaghiányok miatt. Fontos lépés volt a vagyonelemek nyilvántartásában. 4.) Teljesítést felügyelő modul. A Projektekhez rendelt humán és anyagi erőforrások naplózásával ellenőrizhetővé vált egy projekt aktuális állapota. Könnyen lekérdezhetővé vált a jövedelmezőség. 5.) A bejövő számlák kezelésére szolgáló modul segítette a cég költségeinek projektekhez történő besorolását, így még pontosabb kimutatásokat téve lehetővé. Az automatikus szűrések és figyelmeztető funkciók pedig segítik a céget a számlák hibátlan kezelésében és a fizetési határidők betartásában ezzel javítva a beszállító partnerek cég iránti bizalmát.