Adatlap


Esettanulmány címe:
E-aláírás bevezetése a munkahelyi folyamatokba
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Hazai kis- és középvállalat, melynek jellemzően vagy több mint 10 munkavállalója van és/vagy évente több mint 10 új szerződéses partnerrel áll kapcsolatban.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Dacára korunk technikai vívmányainak és sok esetben az ezeket évekkel ugyan, de lekövető törvényhozásnak, a cégen belüli (pl. munkaügyek), de a cégek közötti ügyletek formális viszonya az esetek többségében megmarad a papírhalmok által generált felesleges költségek és adminisztráció szintjén. Pedig 2001 óta van elektronikus aláírási törvényünk, ami a vállalkozások számára lehetővé tenné a szélesebb használatát az e-aláírásnak. A papíralapú adminisztráció esetén a nyomtatás, a belső vagy külső postázás, valamint az iktatás és a dokumentumok tárolása is mind-mind költségként jelenik meg a mindennapi – hagyományos – ügymenetben. A vállalatok többségénél a jelenlegi gyakorlat szerint a kézzel szerkesztett vagy saját ügyviteli rendszerek által létrehozott dokumentumot kinyomtatják, elküldik a munkavállalónak vagy a szerződni kívánt partnernek, aki ezt aláírja és visszajuttatja a küldő félnek. Ezt követően a dokumentum szkennelésre kerül, hogy az aláírt példány digitálisan is meglegyen, de közben papír alapon is megtörténik az iktatása. Ez nem digitalizáció, inkább kettős ügyvitel. A folyamat ráadásul egyáltalán nem költséghatékony és mindezek mellett tele is van hibalehetőségekkel: az aláírásra küldött dokumentum elveszik, olykor hetekig kering, mire visszajut a küldő félhez, mindemellett a dokumentum útjának lekövetése is problémás lehet.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Előbbi üzleti problémát oldja meg a GoodID mobilapplikációja által kínált azonosítási és e-aláírási funkció, mely a fenti – olykor hetekig elhúzódó – ügymenetet jelentősen (akár percekre) rövidíti, amellett pedig költséget is megtakarít. Nincs speciális eszközigénye, elegendő hozzá a felhasználó mobiltelefonja. Az aláírás hitelességét és az eIDAS rendelet előírásainak való megfelelését az ID&Trust Kft. bizalmi szolgáltatása szavatolja.