Adatlap


Esettanulmány címe:
Nagytömegű számlázás műszaki adattartalmát előállító alkalmazás megvalósítása MS Dynamics CRM rendszerhez
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Budapesti villamos- és gázenergia kereskedelemmel foglalkozó cég.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A partnerszerződések egységes rendszerben történő kezelése. A szerződésekben rögzített feltételek szerint, összetett szabályok és a fogyasztásmérők adatai alapján a számlák adatinak előállítása és átadása az ERP rendszer részére. Az előleg, elszámoló, korrekciós, storno számlák kezelése. Az időszakokon belüli változások (pl.: szerződéses és mennyiségi változások) automatikus kezelése.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
MS Dynamics CRM rendszert alapul véve, kialakításra került egy ügyfél és a hozzájuk kapcsolódó szerződés nyilvántartó rendszer, amely tartalmazza a feladat ellátásához szükséges valamennyi paramétert. A szerződések rögzítésekor ellenőrzésre kerülnek az üzletileg kritikus adatok. A szerződésekben akár tétel szinten definiálhatóak: - az árak (akár képlettel is) - mennyiségi egységek - devizanemeket, az átváltás módját - esedékességet Számos paraméter megadható szerződés szinten, ami öröklődik az alsóbb szintekre, de szükség esetén ezek a paraméterek felülírhatóak. A fogyasztási adatokat képes a rendszer külső rendszerből fogadni és automatizáltan feldolgozni egy szervízrétegen keresztül. A számlafolyam generálás egy szerviz rétegben elosztott módon került implementálásra, ami az MS Dynamics CRM-ben rögzített adatokat használja fel. Az adatok rögzítésekor és a számlagenerálás során az adatok helyessége validálásra kerül. A számlázás lehetséges, telephely és mérő szinten. Minden számla mellé kérhető, a szerződés szerinti részletezés. A számlák mellékletei is elkészítésre kerülnek. pl.: távmért adatoknál napi szintű jegyzőkönyv adatok. A technikai számlák előállítása után, a rendszer egy interfészen keresztül továbbítja az adatokat a megrendelő ERP rendszerének. A rendszer bevezetésével elért üzleti előnyök: - a teljes ügyfél és szerződés állomány egy rendszerben történő kezelése - rugalmas szerződéskötési lehetőségek - a szükséges emberi erőforrások jelentős csökkenése - a változások esetén, automatikusan elkészülnek a szükséges számlák, minimalizálva az emberi hibázás lehetőségét