Adatlap


Esettanulmány címe:
Dokumentumkezelő rendszer bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A KÉSZ Csoport elsősorban az építőiparból ismert. Az utóbbi 15 évben azonban a generálkivitelezés mellé több más üzletág is felnőtt, mind a foglalkoztatottak számát, mind pedig a forgalmat tekintve. A cégcsoport 100 tagvállalatának közel 1500 munkavállalója jelenleg 4 divízióba, Tudáscentrumokba rendezve tevékenykedik nemcsak Magyarországon, hanem Európa-szerte, éves szinten körülbelül 60 milliárd forint árbevételt realizálva. A KÉSZ építette a több nemzetközi elismerést elnyert SkyCourt-ot Ferihegyen, a KÉSZ végezte a budapesti Kossuth tér rekonstrukcióját. A KÉSZ termelőüzemeiben olyan egyedi acélszerkezetek és elektromos berendezések készülnek, melyek bejárják az egész Világot a közel kelettől Dél Amerikáig.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A rendszer bevezetésének célja az összes beérkező dokumentum digitalizálása és a kapcsolódó folyamatok elektronikus támogatása.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Therefore dokumentumkezelő rendszer egyedülálló a piacon a tekintetben, hogy nemcsak tárolóként és lekérdező-eszközként, hanem egyszerűen kezelhető és más rendszerekkel könnyen összekapcsolható munkafolyamat-szervező alkalmazásként működik. Bevezetése elképzelhetetlen lett volna a rendszert és a nagyvállalati ügyviteli folyamatokat egyaránt jól ismerő külső szakértők munkafolyamat-felmérő helyszíni támogatása nélkül. A cégcsoport legtöbb szellemi munkavállalóját érintő, tehát „nagy” rendszert hoztunk létre, és ehhez igen jelentős, több mint féléves felmérő-előkészítő munka tartozott. A munkatársak hamar el tudták sajátítani az egymás között csak DMS-ként emlegetett rendszer használatát, mivel felülete és működése nagyban hasonlít az általában használt irodai alkalmazásokhoz. Interfészei révén pedig kényelmes az adatátadás a szakrendszerek között, ennek révén sok gépelést és papírt spórolunk meg – arról nem is beszélve, hogy radikálisan csökkent az elvesző vagy hibásan módosuló adatok aránya a mindennapi munkavégzésben. Példaként kiemelhető a számlafeldolgozás folyamat bevezetése után a folyamat átlagosan idejét egyharmaddal rövidítette meg a három évvel ezelőtti gyakorlathoz képest.