Adatlap


Esettanulmány címe:
Termelésirányítási rendszer bevezetése a Handtex Bt.-nél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Handtex Bt. részben német tulajdonosi körrel abból a célból alakult 1998-ban, hogy magas minőségű, prémium textilipari termékeket gyártson elsősorban külhoni piacokra. Mára a világ labdarúgó sportjának felszerelést szállító cégeinek 70%-a a Handtex-nél gyártott kapuskesztyűt forgalmazza. A cég Magyarországon (Komlón) kívül még Ukrajnában, Németországban, és Tunéziában működtet varróüzemeket, összesen 700 dolgozónak adva munkát. Mivel az Adidas és Puma cég meghatározó kapuskesztyű-beszállítójaként a német minőségi elvárásoknak kell megfelelni, ezért a cég varrodái az ISO 9001, 14001 (környezetvédelem), és OHSAS 18001 (munkabiztonság) minőségirányítási rendszer szerint működnek. A vállalat emellett nagy gondot fordít arra is, hogy ügyfeleik saját minőségbiztosítási előírásait is szem előtt tartva szolgálja ki vevőit.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A termelésirányítási rendszer bevezetését megelőzően a cég csak sztenderd Office alkalmazásokat használt, a vállalati folyamatok menedzselésére nem rendelkezett más informatikai támogatással. A telephelyek közti kommunikáció e-mailben, telefonon-faxon, illetve papíralapon zajlott, ami rengeteg problémát okozott a működés szervezésében. Ezek közt a legégetőbb a hibázási lehetőségek magas száma volt, hiszen az információ sok helyen és sok módon tudott elveszni, illetve torzulni. Napi szinten történtek félreértések, ami termeléskiesésekhez, selejtgyártáshoz, illetve szállítási késésekhez vezetett. A szervezés nehézkessége mellett az is nagy kihívás elé állította az irányításban részt vevő kollégákat és a menedzsmentet, hogy a beszerzésről, a gyártásról, a szállításokról, vagyis a folyamatok aktuális állapotáról, csak nagyon lassan és pontatlanul lehetett információkat szerezni, ami nagyban megnövelte a rossz döntéshozatal kockázatát.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A fenti problémák megoldására a cégvezetés elhatározta, hogy olyan informatikai rendszert vezet be, mely a vállalat folyamatait átfogóan tudja támogatni. A szállított megoldás előnye, hogy az interneten keresztül, minden kolléga számára napi 24 órában, felhőszolgáltatáson keresztül érhető el a rendszer, úgy, hogy mindenki csak a hozzá rendelt jogosultsági szintnek megfelelő funkciókat, adatokat láthatja, illetve módosíthatja. A rendszer használatához egyébként nincs is szükség külön szoftvertelepítésre, a már meglévő böngészők alkalmasak a szolgáltatás igénybevételére. Ma a vállalat minden szintjén, napi rendszerességgel a következő szerepkörű kollégák használják a terméket: raktáros, beszerző, technikus, szalagvezető, telephelyvezető, vámügyintéző, könyvelő, minőségbiztosítási felelős, ügyvezető. A beszerzések, szállítások, termelési fázisok gyors és hibamentes koordinációja mellett, a rendszer nagy segítséget nyújt a kapacitásfigyelésben, és a vevők, partnerek folyamatos tájékoztatásában is, így azok mindig naprakész információval rendelkeznek saját megrendeléseikkel kapcsolatban. A rendszer tehát egy korszerű platformot nyújt a cég számára, hogy minden információt, adatot, dokumentumot, egy központi helyen, ellenőrizhető hozzáférésen keresztül biztosítson a illetékes dolgozók számára, hogy mindenki, minden pillanatban pontosan tudja, hogy mi a feladata. A rendszer bevezetésével a cég 10 és 20 szálazék közti eredménynövekedést tudott elérni.