Adatlap


Esettanulmány címe:
Egyszerű cégértékesítés vagy generációváltás cégérték növekedéssel. A vállalatirányítási rendszerek ritkán emlegetett előnyei.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az esettanulmányban említésre kerülő vállalkozás az építőipar ágazatában tevékenykedik és egyedi tervezésű előregyártott vasbeton szerkezetek kivitelezésével foglalkozik, mellyel 2015-ben 2,5 Mrd forintos árbevételre tett szert. Közel 20 éves fennállásuk során főtevékenységük tovább bővült betonacél megmunkálással, valamint transzportbeton értékesítéssel. A vidéki megyeszékhelyen működő cég egy kis létszámú irodát tart fent a 3-4 alkalmazottból álló adminisztratív munkaerő részére. A fizikai munkaerő létszáma ezt jóval meghaladja, mellyel a cég által foglalkoztatottak összlétszáma 109 fő. Beton elemeiket a jogszabályokban meghatározottaknak megfelelően CE minőségi jellel, illetve ÉME engedéllyel hozzák forgalomba, és valamennyi tevékenységüket az ÉMI-TÜV SÜD Kft. által tanúsított MSZ EN ISO 9001:2009 minőségirányítási rendszer szerint végzik. Említésre méltó továbbá, hogy a vállalkozás ügyvezetői 2011-ben, majd 2013-ban is kitüntetésben részesültek eredményes szakmai tevékenységükért.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A vállalkozás alapító tagja és akkori ügyvezetője idős korára a cég értékesítése mellett döntött. A vállalkozás akkor szinte rendszer nélkül, úgynevezett szigetrendszerekkel működött. Ez azt jelenti, hogy a különböző vállalati egységek egymástól függetlenül működtek, ugyanazokat az adatokat külön-külön kellett bevinni az egyes rendszerekbe, mindezek következményeként pedig a folyamatokat nehezen lehetett végigkövetni és a kontrolling hiánya miatt megalapozott vezetői döntéseket hozni. Ezáltal a cég működtetése és a belső folyamatok koordinálása jelentős plusz terhet rótt az ügyvezetőre. Az ENIAC integrált vállalatirányítási rendszere ezen problémák megoldására, a vállalat átláthatóságának megteremtésére és ezáltal az értékesítés előségítésére lett bevezetve.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A szoftver egyetlen átfogó, könnyen kezelhető rendszerbe integrálta a cég valamennyi backoffice tevékenységét, többek között a dokumentummenedzsmentet, a pénzügyi és könyvelési feladatokat, a projekt- és szerződéskezelést, valamint a kontrollingot. A szoftver iparágra szabottan került bevezetésre, így a cég az építőipari iparági szoftverünk specialitásait is ki tudta használni a hatékonyabb működés érdekében. Kitisztult a pénzügyi és teljesítésvisszatartási garanciák kezelése és kontroll alá kerültek a teljesítés igazolások, melyek ellenőrzése és feldolgozása a rendszerben azonnal elvégezhetővé vált, amint a helyszínről beérkeztek a napi teljesítési adatok. A vállalati folyamatok felmérése során cégre szabottan modelleztük és felvázoltuk a működési folyamatokat, az adatáramlásokat a rögzítéstől a kimutatásig, a jóváhagyási és ellenőrzési folyamatokat és azoknak megfelelően a jogosultságokat. Továbbá személyenként meghatározásra került, hogy melyik alkalmazott hogyan kapcsolódik a folyamatba és mi a munkaköréhez kapcsolódó feladata a szoftverben. A rendszerrel megoldódott a vállalat napi folyamatainak támogatása és a mindennapi üzletmenet automatizálása, ütemezése. A szoftver bevezetését követően a tulajdonos számára olyannyira átláthatóvá vált a cég és szabályozottak lettek a folyamatok, hogy végül lemondott értékesítési szándékáról és a cég élén maradva továbbvitte a vállalkozást. A rendszerrel kiépített vállalati működésnek köszönhetően a korábbi ügyvezetőt követő kényszerű generációváltás is sikeresen megvalósult, amely során egy fiatal, új generációs vezetés lett kinevezve a cég élére. Az új vezetők számára egy átlátható és szabályozott cég került átadásra, egy olyan szoftverrel, mely megfelel a legújabb modern szemléleteknek, elvárásoknak és nem utolsó sorban növeli a cég értékét.