Adatlap


Esettanulmány címe:
Microsoft Dynamics NAV bevezetés nemzetközi nagykereskedelmi vállalatnál
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Európa egyik legnagyobb grill felszerelés és kerti berendezés nagykereskedelmi vállalata Németországban elsőként kezdte meg ezen termékek forgalmazását 1966-os alapításukkal. Innovatív termékeivel új mércét  állít fel és ösztönzi a kerti kikapcsolódásra, grillezésre vágyókat. Mára nemzetközi nagyvállalattá nőtte ki magát, mely több kontinensen kínálja széles körben népszerű termékeit, melyek legnagyobb volumenben barkács, építő, szabadidő, kertészeti és élelmiszer kereskedelemmel foglalkozó partnereik áruházaiban találhatók meg. Méretük és nemzetközi jellegük megkívánta a magas szintű döntéstámogató ügyviteli szoftver alkalmazását. A magyarországi  leányvállalat 2000-ben alakult meg. Feladatául a délkelet-európai területén termékeik és ezzel együtt a grillezés népszerűsítését vállalta fel. A magyar leányvállalat félmilliárd Ft-ot megközelítő árbevétellel rendelkezik, melyet kb. 2-3 ezres nagyságú terméktörzsükkel érnek el. Alkalmazotti létszám: 20 fő
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A cégcsoport vezetősége úgy döntött, hogy egységesíti leányvállalatainál alkalmazott üzleti szoftvermegoldását. Az átláthatóság és a egységesítés szempontjából mindenképpen csak egy nemzetközi szoftvermegoldás kerülhetett ki győztesként a kiválasztási folyamat során, mely minden leányvállalata számára biztosítja a helyi környezet kihívásainak való megfelelést. Mindemellett fontos szempont volt a gyors és zökkenőmentes bevezetési és átállási folyamat. A döntés a Microsoft Dynamics NAV rendszer mellett született meg és a nagy nemzetközi referenciával rendelkező termék bevezetésére egy a kereskedelem területén jó referenciákkal rendelkező szakértő céget, a DevIT Kft-t kérték fel.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A rendszer bevezetés 3 hónapot vett igénybe, mely során a gyári rendszert sikerült teljes mértékben az ügyfélprofilhoz igazítani. A rendszer által lefedett területeket a pénzügy, könyvelés, eladás és marketing, CRM, beszerzés és logisztika, raktárkészlet nyilvántartás modulok jelentették, melyeket kiegészítettek horizontális és vertikális üzleti informatikai megoldások. Ilyenek az elektronikus kereskedelmet szolgáló és nemzetközi viszonylatban elengedhetetlen EDI számlázási és rendelés rögzítési megoldások, gyorsinformációs bővítmény, mely a vezetői döntéshozatalt támogatja, valamint a raktárkezelést megkönnyítő kiszedési és elraktározási csomag. Emellett olyan speciális, törvényi megfelelést támogató megoldás implementálása volt szükséges, mely a legtöbb magyarországi első forgalomba hozó cég fuvartevékenységét célozza, azaz az EKÁER rendszer adminisztrációját elvégző bővítőcsomag. A rendszerbevezetés az ügyfél teljes megelégedésére időben és költségkereten belül valósult meg. A projekt magába foglalta az üzleti folyamatok részletes felmérését, rendszertervezést és dokumentálást, szoftverfejlesztést, adatmigrációt, rendszerparaméterezést, beüzemelést, oktatást, tesztüzem támogatást tesztelési forgatókönyvvel, az éles indulás helyszíni támogatását, valamint az indulás utáni optimalizációt, emellett a teljes projektvezetést. A megrendelő teljes megelégedettségére már közvetlenül az indulás után érzékelhette a rendszer által biztosított üzleti előnyöket, melynek kulcsszavai a pontosság, naprakészség (percre készség), gyorsaság, pénzügyi és raktári rend, minőségbiztosítási elvek maximális támogatása. Ezek összessége eredményezte és a mai napig eredményezi az üzleti lehetőségek jobb, maximumra törekvő kihasználását, cégméret, bevétel folyamatos növekedését. Az ügyfél a jelenleg is a DevIT Kft. folyamatos szoftvertámogatási szolgáltatásával teszi teljessé az üzleti megoldást, napról napra finomítjuk, újabb funkcionalitással járulunk hozzá az üzleti sikerekhez.