Adatlap


Esettanulmány címe:
Kereskedelmi információs rendszer bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfelünk REÁL ABC áruházat üzemeltet mitegy 350négyzetméteren. Kis-közép vállakozás méretű cég, folyamatos, biztosnak mondható teljesíménnyel. Néhány hozzá hasonló konkurens cég található a környezetében. Erőforrások tekintetében stabil.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Egy ideig, míg a cég mérete viszonylag kicsi volt, a raktárkészlet nyilvántartás, megrendelések, beszállítók, partnerek kezelése papír alapon működött. Amint a vállakozás átlendült egy magasabb dimenzióba, a forgalma nőtt, egyre több alkalmatzott dolgozott a papír alapú nyilvántartás követhetetlenné vált. Igény generálódott egy digitális vonalkód technikával támogtott információs rendszer bevezetésére, mely kezeli a nyugtaadaát, számlázást, raktárkészlet-, partner-, megrendelés- nyilvántartást, így segíti a vállakozás továbbfejlődését, átláthatóságát. Továbbá az áruházi lopások megelőzése is szükségessé vált.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A vonalkódtechnika bevezetésével a vásárlók gyorsabb, postos kiszolgálása még több vásárlót eredményezett a vállalkozásnak. A raktárkészlet pontos ismeretével a vállalkozás optimalizálni tudta raktárkészletét, beszállítóit könnyen át tudta világítani a beszerzési árak tekintetében. Vevő nyilvántartása segytségével partner programot indított és hírlevelek kiküldésére is lehetősége van, ezzel is erősítve a vevő-kereskedő viszonyt, mely szintén anyagi előnyhöz juttatta a cégét. Az elektronikus lopásmegelőző rendszer, mint az értékesítési lánc utolsó pontja óvja a vállalkozás raktárkészletét, a profitot a cégnél tartja.