Adatlap


Esettanulmány címe:
APPON ERPvel egyszerűbb adminisztráció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk 3-4 éve foglalkozik kereskedelemmel. Fő profilja a számítástechnikával kapcsolatos termékek kereskedelme (számítógépek, laptopok, perifériák). Vidéki vállalkozás révén bevételének jelentős részét képezi az online értékesítés. Jelenleg 1 alkalmazottat foglalkoztat, mert egyedül már nem tudja ellátni az online és üzletben történő kereskedelmi feladatokat egy személyben.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az Online értékesítés túl sok adminisztrációt kívánt meg. Korábban egy személyben (később már egy alkalmazottal közösen) kellett állnia a napi feladatokat az online rendelések beérkezése, nyomkövetése termékek leszállításának háromszögében. A korábbi kezdetleges webáruház megoldásával nem tudta követni a helyben (az üzletben) található készletet. Így jelentős veszteséget termeltek az üzletben porosodó elavuló informatikai berendezések. A webáruház crm modul hiányában nem segítette az ügyfelekkel való kapcsolattartást, így nem tudott az ügyfelekkel rövid nagyker akciókról értesítést küldeni hatékonyan. A nagykereskedelmi listák feldolgozása kézzel esetleg excel importtal időigényes volt. Reggel feltöltött lista délután 4-kor már az esetek többségében (500-1000 termék esetén a 20.000 termékből) már a beszerzési ár nem volt aktuális. Így az online rendeléseket gyakran nyereség nélkül tudott csak értékesíteni. Az egyszerűség kedvéért így egy jónak talált it nagykerrel állt csak kapcsolatban. Az eladott termékek esetleges garancia kiterjesztéséről a garancia idő lejártának közeledtével az ügyfeleket nem tudta tájékoztatni, így itt is egy lehetséges bevételi forrástól esett el.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az APPON ERP webáruház, crm és erp rendszer beüzemelésével jelentősen növekedett a hatékonysága az üzletnek: - keresőoptimalizált működésnek köszönhetően a weboldalát sokkal többször találják meg keresőkből így az oldal forgalma is érezhetően nőtt - a nagykereskedelmi árlisták (ahol lehetséges) online kerülnek frissítésre így ezzel nincs külön adminisztráció - így több nagykerrel tud kapcsolatban állni (van ahol továbbra is excel alapján van frissítés viszont ezek a nagykerek napi / heti árlistákat küldenek így nincs állandó változás) - a több nagyker listából a megrendelés beérkezésekor tud szelektálni, hogy honnan éri meg beszerezni a rendelés tételeit (különböző nagykerekből), így a korábbi haszonkulcsa másfél kétszeresével tud dolgozni. (csak ez az online beérkező havi 4-5 milliós rendelésnél akár plusz 200.000 ft nyereséget is jelenthet) - a nagyker listák alapján kalkulált akciókról e-mail értesítés küld a rendszer hetente így az akciók jelentős részével sem kell foglalkozni - a korábbi webáruházhoz képest megjelent funkcióknak köszönhetően a kosár értékek 20-30%-kal növekedtek (upsell, cross-sell ajánlatok) - a termék megtekintési és vásárlási statisztikák alapján új webáruház indítása van tervben ahol speciálisan adott termékcsoporttal kíván foglalkozni (jelenleg egy webáruháza van egy erp-crm rendszerrel ahol mindent árul, s most tervezünk új domaineken új webáruházakat nyitni amik ugyanabból a crm-erp rendszerből működnek) így az adminisztráció fog exponenciálisan nőni az új webáruházakkal.