Adatlap


Esettanulmány címe:
Teljes Vállalatirányítási Rendszer bevezetése a Reálszisztéma Autókereskedelmi Kft.-nél.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Reálszisztéma Autókereskedelmi Kft. Toyota és Lexus gépkocsik értékesítésével és szervizelésével foglalkozik két telephelyen: Budapesten és Halásztelken. Néhány évvel ezelőtt a cégvezetés a Progression DMS bevezetése mellett döntött, a kiválasztásnál fontos szempontként határozták meg, hogy az új vállalatirányítási rendszer egy kész, minden terület igényeit kielégítő, integrált szoftver legyen, amit igény esetén a fejlesztők gyorsan, hatékonyan személyre tudnak szabni és amely naprakész a törvényi előírások és a partnercégek informatikai rendszereihez való kapcsolódás terén. A cégvezetés tisztában volt vele, hogy a szerviz maximális kihasználása és az ügyfelek elégedettsége csak egy professzionális szerviz előjegyzés és CRM modul használatával érhető el, a Reálszisztéma a Progression DMS bevezetésével és testre szabásával mára elérte ezt a cél.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A alkatrész értékesítésnél és a szervizben nagyon fontos igény volt, hogy az informatikai rendszer támogassa az alkatrészbeszállítókkal való kommunikációt, minimalizálva a kézi rögzítésre szánt munkaidőt és a hibázás lehetőségét. A Progression DMS a legtöbb gyártó cikktörzsét képes kezelni elektronikusan, a rendszerben megoldott az alkatrész rendelések automatikus előállítása és küldése valamint az alkatrész szállítólevelek, számlák betöltése, bevételezése. Az gépjármű értékesítési területen szintén nagy segítséget jelentenek a kiépített interfészek (gépjármű árlisták betöltése, megrendelt gépkocsik adatai - gyári kapcsolat), az ügyfelekkel való kapcsolattartás menedzselése során pedig fontos szerepet kapott a CRM modul használata, amivel ki tudták váltani a régebben használt „papíralapú” rendszert. A Dokumentumkezelő használatával gyorsan elérhetők az ügyfelekkel, autókkal kapcsolatos adatok, íratok, nem kell órákig keresgélni egy-egy papírt a dossziék tengerében, ha egy ügylethez szükség van valamire.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A cég könyvelése sok kézi adatrögzítést végzett régebben, a Vállalatirányítási rendszer bevezetésével ezek jórészétől megszabadultak, hiszen a kereskedelmi programrészben keletkező bizonylatok automatikusan könyvelődnek és számos külső adatot is képes a rendszer feldolgozni elektronikusan (pl. banki interfész, szállító interfész, vegyes import…) Sok problémát okozott a bejövő számlák igazolása régebben, sokszor elvesztek a kiküldött számlák az igazolónál, vagy nem kapta meg időben az illetékes. A Pénzügyi Rendszerben az elektronikus iratkezelés és iktatás funkció használatával ez a probléma megoldódott, a számlák szkennelés után már csak elektronikus formában közlekednek a rendszerben. A teljesítés igazolás és utalványozás is elektronikusan történik, amit akár mobiltelefonról is elvégezhet az adott terület vezetője. A tulajdonosok megfogalmazták információ igényeiket, amelyek segítségével naprakész képet kaphatnak a cég helyzetéről, és felelős döntéseket tudnak hozni. Az elmúlt évben befejeződött a Progression Vezetői Információs Modul bevezetése, így a fenti igényeket is ki tudtuk elégíteni, mára minden gazdasági adat elérhető naprakészen egyetlen weboldal megnyitásával.