Adatlap


Esettanulmány címe:
Rainbow utazási iroda marketing eredményei a SALESmanago használatával
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Rainbow Tours SA Lengyelország 2. legnagyobb utazási irodájává nőtte ki magát az 1990-es megalapítása óta. Belföldi és külföldi utazások egyaránt megtalálhatók a palettáján. Hagyományos offline értékesítés mellett nagy figyelmet fordít az online felületen történő értékesítésre.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Évekkel ezelőtt a megerősödő piaci verseny kihívásaira a marketingstratégia gyökeres átalakításával válaszoltak. Célul tűzték ki az online értékesítésre való fókuszálást, az online bevételek arányának jelentős növelését, amelyet korszerű website eszközökkel kívántak elérni. Az értékesítés hatékonyságának további növelése érdekében - versenytársait megelőző lépéssel - 2014-ben döntöttek a marketing automatizációs eszközök használata mellett, választásuk a SALESmanago szoftverre esett.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A SALESmanago marketing autoamatizációs szoftver segítségével az ügyfél adatbázis szegmentálhatóvá, az ügyfeleknek nyújtott kommunikáció pedig perszonalizálttá válhatott. Miután a szoftver képes arra, hogy a honlapot látogatók aktivitását figyelemmel kísérje (milyen URL-en járt, milyen ajánlatokat tekintett meg), az egyes látogatók minden alkalommal az érdeklődési területüknek megfelelő ajánlatot tudták nyújtani, legyen szó akár e-mailbeli kommunikációról, vagy akár website-on történő kommunikációról (személyre szóló popupok és bannerek segítségével). Miután a feliratkozási lehetőségek száma is megnőtt a landing oldalakon és egyéb helyen megjelenített űrlapok segítségével, ezért az ügyfelek számát is képesek voltak növelni az automatizációs rendszer segítségével. Konverziós eredmények: 1. Az általános témájú, mindenkinek szóló e-maileket az egyedi, személyes ízlésnek megfelelő ajánlatok váltották fel, emiatt az e-mailt megnyitók arányát 13,8%-ról 36%-ra tudták növelni. 2. Jelentős növekedést értek el az e-mailekre rákattintók arányában is, ez a mutató 4,8%-ról 18,3%-ra ugrott. 3. A levelek időzítésének optimalizálásának lehetősége ezen belül fontos tényező volt, a levelek website látogatáshoz kötött időpontja csaknem megduplázta a megnyitási és kattintási arányokat a korábbi egységes időpontokban küldött üzenetekhez képest. 4. A konverzió növekedés természetesen a vásárlások számában is jelentkezett, többszörösére növelve azt.