Adatlap


Esettanulmány címe:
Vendéglátó szoftverrel a pontos elszámolásért.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Jelen esettanulmányban szereplő ügyfelünk fő tevékenysége 5610. Éttermi, mozgó vendéglátás, foglalkoztatottjainak száma 40 fő, alapításának éve 1997, jegyzett tőkéje 7400000 Ft, utolsó éves nettó árbevétele 508875000 Ft. Ügyfelünk egy komoly múlttal bíró, impozáns vendéglátóhely, exklúzív környezetben, óriási vendégkörrel, rengetek külföldi vendéggel. A nagy forgalom mindennapi, az ételek és italok minősége mindemelett tartja a kitűnő színvonalat.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megoldandó üzleti probléma bemutatása (maximum 2000 karakter)4: A mindennapos fokozott forgalom miatt nagy problémát jelentettek a logisztikai, kommunikációs hiányosságok. A felszolgálók a rendeléseket nem tudták minden esetben hiánytalanul átadni a pultos és konyhai kiszolgálásnak, az elkészült rendelések sokszor nem kerültek ki időben a vendégnek, ennek következtében minőségi romlások jelentkeztek. Gyakori volt a vendégelégedetlenség. A vendégszámlák pontatlanok voltak, lemaradtak róluk termékek, esetenként olyanok is kiszámlázásra kerültek, amik nem kerültek fogyasztásra. A raktárkészlet-kezelés a hely volumene miatt szinte lehetetlen volt. Az áruk bevételezése, selejtezése kaotikusnak bizonyult, a fogyott alapanyagok mennyiségének nyomon követése a forgalom után számolva nem volt lehetséges. A cég optimalizált működéséhez szükséges kimutatások, haszonkulcs kalkuláció, fogyási adatok, pénzügyi statisztikák elkészítése a fentebb sorolt okok miatt nem volt kivitelezhető. Hiába az elkötelezett és profi vezetőség és személyzet, a minőség megtartásában és a kifinomult üzletpolitikában nem tudtak fejlődni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Cégünk által telepített vendéglátó szoftver egy összetett megoldást biztosít a vendéglátóhelyek mindennapi működéséhez, és a „back office” feladatok elvégzéséhez. A munkaállomások közti kommunikáció meggyorsul, adatvesztés nem lehetséges, lényegében ennek köszönhetően a vendég azt, és akkor kapja, amit, és amikor kért. A raktárkészletkezelés real time, azaz minden pillanatban megállapítható az aktuális raktárkészlet mennyisége és értéke. 27 féle raktárkészlet és pénzügyi lekérdezésnek köszönhetően a kalkulációk könnyen elvégezhetők, üzletünk pénzügyi és gazdasági növekedése nagymértékben javulásnak indulhat. Miután az említett ügyfélnél szoftverünk telepítésre került, munkafolyamatai meggyorsultak, a vendégpanaszok megszűntek, forgalmuk a gyorsabb kiszolgálásnak köszönhetően növekedésnek indult. Üzletpolitikájukban jelentős, pozitív változások következtek be, kiadás-bevétel arányaikon nagy mértékű javulások jelentkeztek. A raktárkészlet-kezelésük (bevételezés, selejtezés) egy napi pár perces időbefektetéssel valós képet mutat.