Adatlap


Esettanulmány címe:
MARNEVÁLL Zrt. - vállalatirányítási rendszer bevezetés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
feldolgozóipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A MARNEVÁLL Zrt. a gyorsfagyasztott húskészítmények egyik legynagyobb gyártója Magyarországon. A MARNEVÁLL Zrt. mindig is olyan magyar vállalkozássá szeretett volna válni, amely optimális ár-érték arány mellett sem feledkezik meg az innovatív, előremutató termékfejlesztésekről, az élelmiszer biztonságról és a környezettudatosság fontosságáról. Évente sokmillió ropogós falat gördül le a gyártósorainkról. Több termékcsaládunkkal is sikeresen jelen vagyunk a kiskereskedelmi piacon (Ripp-Ropp, Alföldi, Miklósi, Steak House), valamint kereskedelmi hálózatok számára (pl.: Tesco, Auchan, SPAR, METRO) is fejlesztünk termékeket, és a közétkeztetésben résztvevő partnereink számára is van optimális megoldásunk. 2013 óta Törökszentmiklós mellett már Debrecenben is két üzemben és három műszakban készülnek a gyorsfagyasztott finomságok, és egyre komolyabb export igényeket is teljesítünk. A küldetésünknek köszönhetően számos területen úttörőnek számítunk a piacon.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Főbb modulok: gyártás, CRM, értékesítés/beszerzés, készletkezelés, logisztika, FMCG iparági specialitások, pénzügy-számvitel, kontrolling. A felsorolt modulok bevezetése során a projekt-kezelési metodikánknak megfelelően legalább a következő dokumentumok készülnek el: -Projektalapító okirat: a projekt célját és a „projektmegvalósítási terv” dokumentum elkészítésének kereteit szabályozza. -Projektmegvalósítási terv: ez a dokumentum minimum a következő fejezeteket tartalmazza: oProjekt-szervezet: a delegált tagokkal, szerepköri kompetenciákkal. oFeladatterv: a projekt üzleti folyamatainak felmérését és a tervezett megvalósítás lépéseit tartalmazza. oProjektterv: a tervezett megvalósítás lépései napi időütemezéssel kiegészítve. oErőforrás-terv: az egyes részfeladatok felelősökhöz rendelése. oOktatási terv oKommunikációs terv: deklarálásra kerülnek a kommunikációs csatornák (e-mail címek, telefonszámok, stb.), valamint az elektronikus dokumentumok formája (word, excel, visio, stb.). oVáltozás-kezelés: a menet közben felmerülő módosítási igények kezelésének módja. oProjekt-átadás előre definiált dokumentumai. (jegyzőkönyvek, teljesítés igazolások, stb.) A helyzetfelmérés alapján elkészült projektmegvalósítási terv dokumentum tartalmazza az ügyfél SAP Business One implementációjában való megvalósítás részletes módját, melyet az ügyfél is jóváhagy. Ez alapján a dokumentum alapján történik az egyedi testreszabás, paraméterezés, mely beállítások először egy tesztadatbázisban kerülnek megvalósításra. A tesztadatbázisban történik az oktatás és az esetleges további beállítások. Tesztelést követően az éles adatbázisba betöltésre kerülnek (migráció) a nyitó adatok és szükséges beállítások. Az ügyféllel közösen megállapított éles indulást követően helyszíni támogatást nyújtunk.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Kollégáink elkészítetik az Üzleti folyamatok megvalósítása dokumentumot az ügyfélnél. Ebben kerültek definiálásra a Sap Business One beállításaival kapcsolatos teendők: - általános pénzügyi-számviteli beállítások (pl. folyamatos készletkönyvelés, kontirozási szabályok, bizonylattömbök, stb.) - szükséges logisztikai beállítások pl. raktárak, tárhelyek, tárhely szabályok, stb - definiálásra kerülnek az egyedi fejlesztési igények, ellenőrzések - meghatározásra kerülnek a szükséges egyedi horizontális add-on modulok: pénztár, bank, EKAER NETA, stb. - egyedi nyomtatási képek, stb. A dokumentumban megadottak alapján a bevezető team megkezdi a customizációt és az egyedi fejlesztéseket egy DEMO adatbázisban. Törzsadat migrálást követően az elkészült prototípus adatbázisban tesztelés, oktatás zajlik. A MARNEVÁLL Zrt. indulása óta a SAP Business One vállalatirányítási rendszert használja üzleti adminisztrációjának szinte minden területén.