Adatlap


Esettanulmány címe:
Webáruház fejlesztés és online marketing szolgáltatások biztosítása
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
4 milliárd Ft-os árbevétellel rendelkező, a hazai piac egyik meghatározó képviselője gépjármű kiegészítők forgalmazásában. A cég több telephellyel rendelkezik magyarországon, alkalmazottainak száma 50 fő felett van.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A vállalat legfőbb értékesítési csatornája az internetes áruházon keresztül történő értékesítés, amelyet jelentős mértékű online marketing kampányokkal támogatott. Az üzleti probléma az volt, hogy az internetes áruház elavult technológiai szinten állt, és az online marketing kampány nem volt hatékony. A webáruház forgalma folyamatosan csökkent, a látogatók egyre kevesebb vásárlást bonyolítottak. Az online marketing kampány hatékonysága jelentősen csökkent, csökkenő látogatás szám mellett a vásárlások száma is csökkent, amellett, hogy a cég komoly összegeket költött kampány szervezésre havi szinten.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Javaslatunk alapján átvettük az online marketing kampányok szervezését, amelynek köszönhetően a vásárlások száma egy 6 hónapos cikluson belül előszőr elérte a hatékonyság csökkenés előtti szintet, majd ahhoz a szinthez képest is, további 27%-al emelkedett. Emellett ezen időszak alatt elértük, hogy a marketing kampányra költött összegek a hatékonyság javulás ellenére nem növekedtek. Szintén a javaslatunk alapján megújítottuk a webáruházat, új az aktuális trendeknek megfelelő design kialakítással. Ez jelentősen javította a cégről alkotott pozítiv képet a piacon és hozzájárult az értékesítési eredmények növeléséhez.