Adatlap


Esettanulmány címe:
Pest megyei sportruházat nagykereskedelmi vállalat
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk piacvezető a hazai sportruházat kereskedelem területén. Nagykereskedőként közel ezer viszonteladót, kiskereskedőt szolgál ki országszerte. Emellett a cégcsoport több, saját franchise üzletet, kiskereskedelmi márkaboltot üzemeltet. A szoftver bevezetését megelőző évet 1,3 milliárd forintos árbevétellel zárták.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megrendelések rögzítése, kezelése rengeteg emberi erőforrást igényelt, kezelésük problémákat okozott. Szintén problémát okozott, hogy a rendelések kiszedése a raktárból nehézkes, szoftveresen rosszul támogatott volt. Így a kiszolgálói kapacitás jelentős korlátját képezte a cég növekedésének. E mellet problémát jelentett a vevői kintlévőségek nyilvántartása, kezelése. Jelentős kintlévőségek halmozódtak fel. Szintén problémát jelentett a nagy mennyiségű cikk kezelése, a rendszerben több mint egymillió vonalkód fordul meg egy évben. A korábban használt szoftvereik nagyon lassan kezelték ezt a mennyiségű adatok.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megrendelések kezelésére egy integrált, nagykereskedelmi webáruházat vezettünk be, melyet teljesen cégre szabva készítettünk el. A rendszerbe berögzítésre kerülnek a telefonon és e-mailben érkező rendelések is, de a bevezetés utáni néhány hónapban a vevők döntő többsége, már a webáruházban adja le rendelését. A folyamat szintű integrációnak köszönhetően a dolgozók a teljes rendelés kezelés, kiszolgálás, szállítás, számlázás folyamatot egyetlen integrált felületen kezelhetik. Az optimalizált kiszedési utasításoknak, a logisztikai rendszer sebességének, az automatizált csomagcímke készítésnek köszönhetően a kiszolgálás jelentősen felgyorsult, a rendelések átadása a futárszolgálatnak jellemzően 24 órán belül megtörténik. A Modulus ERP rendszer segítségével a pénzügyi terület is átláthatóvá vált. Pontos információk biztosítottak a kintlévőségekről. Hitelkeretek kezelése került bevezetésre, így a vevők nem halmozhatnak fel jelentős kintlévőséget. Az automatikus késedelmi kamat felszámításának köszönhetően jelentősen nőtt a fizetési fegyelem. Többek között a fenti megoldásoknak köszönhetően a cég a bevezetés évében 38%-os, a következő évben pedig további 21%-os árbevétel növekedésre volt képes.